Pagina's

maandag 14 december 2009

Budget

Vorige week heb ik mijn budget niet bijgehouden. Slordig natuurlijk, maar terugkijkend geloof ik niet dat ik veel heb uitgegeven. Het etentje zaterdagavond heeft me 23 euro gekost, een extra uitgave natuurlijk, maar niet extreem, en we hebben echt heerlijk gegeten.

Net even naar AH geweest voor drie broden voor 2 euro (twee in de vriezer) en een pak Wasa sport en lijnzaad knackebrot, want daar heb ik nog geld-terugformulieren voor liggen die tot 31 december geldig zijn. Meteen ingevuld en de streepjescodes opgeplakt, kunnen ze zo op de bus.

Ik heb wel meteen een helder hoofd, want poeh, wat is het koud. Ik ben er gewoon nog niet aan gewend, maar aan het weerbericht te zien krijg ik daar de komende week ruimschoots de gelegenheid voor. Wel fijn weer vind ik dit, ook goed voor alle griepvirussen die nog rondwaren. Ik heb er goede hoop op dat ik ook dit keer weer griepvrij de winter doorkom.

Ik weet nu in ieder geval wel waar mijn lamlendige gevoel van de afgelopen dagen grotendeels aan te danken was, want steeds wanneer ik denk dat ik nu toch echt in de overgang ben (mijn vriend moest me regelmatig van het plafond plukken door alle opvliegers), gaan toch de sluizen weer open (met excuses voor de wat onsmakelijke beeldspraak). Tel daarbij wat solidariteitsstress op en het wiebelige gevoel en het slechte slapen zijn verklaard.

Vandaag en morgen geen afspraken of verplichtingen, heerlijk vind ik dat. Ik zie een week altijd voor me als een rechte weg, met daarin grote en kleine hobbels, waarvan de ene makkelijker te overbruggen en te overzien is dan de andere. Dit is dus een week met twee vlakke dagen, een kleine hobbel op woensdag en een wat grotere hobbel op vrijdag. Redelijk overzichtelijk dus. Ik heb mezelf vanavond een avondje mutsen op de bank beloofd met fleecedekentje, een flink hoog opgestookt kacheltje en een paar afleveringen Gilmore Girls.

Mijn vriend belde net dat hij de nieuwe woning officieel geaccepteerd heeft en op 14 januari de sleutel krijgt. Ben er hartstikke blij om.

3 opmerkingen:

  1. Een dag zonder verplichtingen vind ik heerlijk. Soms plan ik die in en zet een kruis in de agenda!
    Volgend jaar wil ik er eentje per maand...lekker rustig.

    Vanavond een glaasje wijn om de nieuwe woning te vieren?

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel comfi die opvliegers in de winter, kan de cv wat lager, in de zomer is het minder..

    De pil heeft de nodige nadelen maar helpt fantastisch tegen de overgangsverschijselen. Verbeeld me soms wel dat de apothekersassistenten me ietwat bevreemd aan kijken dat ik op mijn leeftijd nog aan anti-conceptie doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vrije dag plannen is wel een goed idee, Pien, maar soms is spontaan spijbelen ook wel leuk. Wijntje wordt morgen, vanavond is mijn vriend er niet.
    Ja Linda, zo'n opvlieger kan erg gelegen komen, kon je die maar plannen. Ik heb vanaf mijn zestiende de pil geslikt en toen ik ermee stopte veranderde er zoveel in mijn lichaam dat ik me afvraag of ik ooit wel echt mezelf ben geweest. Die chemische troep komt dus nooit meer mijn lijf in. Dan maar opvliegers :-)

    BeantwoordenVerwijderen