Pagina's

woensdag 18 november 2009

Een kopzorg minder

Mijn aandelenlease-probleem heeft zich zojuist vanzelf opgelost. Ik ontving een brief van de maatschappij met de mededeling dat ze mijn verzoek tot overname van de effecten hadden ontvangen. Huh? Ik heb helemaal nergens om verzocht. Wat ik wel heb gedaan, is op de website snuffelen en daar onder andere gekeken bij "Overname van uw effecten". Nu blijkt dus dat dat voldoende is om deze brief met berekening te ontvangen, terwijl alles wat je daar gedaan wilt krijgen schriftelijk en met handtekening van mij én mijn ex-man moet gebeuren. Toen ik de berekening bekeek, was al mijn twijfel onmiddellijk verdwenen. Ik moet voor de effecten namelijk niet betalen wat ze nú waard zijn, maar wat ze tien jaar geleden waard waren (had ik met enig nadenken natuurlijk zelf ook kunnen bedenken, dat was immers het bedrag dat we geleased hadden), en dat is... tromgeroffel.... 6700 euro. En dat terwijl die aandelen nu iets meer dan 4000 euro waard zijn. Koop ik ze over, dan begin ik dus pas bij een waardestijging van 2700 euro winst te krijgen. Ik dacht het even niet! Twijfel weg, opluchting, hoofd leeg! Wat een opgeruimd gevoel geeft dat. Het blijft ontzettend jammer van het geld, maar nu heb ik geen keuze dan mijn verlies te accepteren en hieruit lering te trekken. Het gezegde: "Lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het dat waarschijnljk ook" is hier wel op zijn plaats. Ik kan weer verder tot de orde van de dag.

Of liever gezegd, tot de wanorde van de dag. Gisteren heb ik aanmaakhoutjes gehakt, vegaburgers gebakken, postzegels uitgezocht (en nog veel bruikbare velletjes gevonden) en de kerstlichtjes binnengehaald (maar nog niets gevonden om ze in te zetten). Toch een aantal dingen afgestreept van mijn to-do-lijstje. De appels komen vanavond aan de beurt als het houtkacheltje aan is, dan kan ik ze daarop stoven. Vanmorgen heb ik een beginnetje gemaakt met het opruimen van mijn voorraadkast. Heerlijk hoor, zo'n inloopkast, maar het is wel verleidelijk om er alles naar binnen te gooien wat in de woonkamer in de weg ligt. Het ziet er nu al opgeruimder uit. Ik heb een foto gemaakt voordat ik eraan begon, dus als het klaar is, zal ik de zoek-de-verschillen-foto's hier neerzetten. Kan een paar dagen duren, want ik ben alweer met andere dingen bezig. Worden jullie ook zo onrustig van die storm?

1 opmerking:

  1. Ik ben al benieuwd naar de foto's van voor en na.

    En oef: van een paar dingen ben je dan toch al vanaf.
    Opgeruimd geeft ook een heel prettig gevoel.
    In huis en in je hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen