Pagina's

woensdag 17 februari 2010

Persoonlijk contact....

Eind december heb ik de meterstand van mijn gas doorgegeven. Van de transporteur heb ik allang bericht ontvangen, maar van Main Energie, de leverancier, nog steeds geen eindafrekening. Vorige week woensdag een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik deze kon verwachten. Geen reactie... Gisteren nog maar eens een mailtje gestuurd, waarin ik hen meteen maar even heb aangesproken op hun motto: "Stopcontact wordt persoonlijk contact" en "Als relatief kleine energiespecialist hebben wij het voordeel dat wij direct contact onderhouden met onze klanten". Nou, dan weet ik niet wat zij onder direct en persoonlijk contact verstaan, maar totaal niet op emails reageren valt daar wat mij betreft niet onder. Zoiets kan voor mij al voldoende reden zijn om van energieleverancier te veranderen. Als ik vandaag nog niets van ze hoor, ga ik morgen bellen en dan zal ik meteen vragen hoeveel de boete is als ik mijn contract met hen opzeg. Ik heb dit cluppie in feite opgedrongen gekregen, omdat Elektran blijkbaar is overgegaan in Main Energie. Ik heb niet eens papieren of een contract van ze. Eigenlijk heb ik nooit enige energie gestoken in energiezaken, maar ik denk dat het hoog tijd wordt dat ik dat wel doe. Ik vind persoonlijk contact en service zo belangrijk dat ik daar zelfs wel een boete voor over heb, nu nog uitzoeken of ik ergens anders goedkoper uit ben.

Zijn jullie ook zo gevoelig voor goede of slechte service? En is er misschien iemand die zich onlangs in de diverse energie-aanbieders heeft verdiept en advies kan geven? Ik heb al een aantal vergelijkingssites geraadpleegd, maar ben toch altijd bang voor addertjes onder het gras. Persoonlijke ervaringen zijn dan vaak nuttiger.

15 opmerkingen:

  1. Meestal neemt degene naar wie je overstapt de boete van je over.Ik ging van Energiedirekt naar Eneco terug.Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan je helaas geen tips geven omtrent de energie-aanbieders, maar ik kan ook behoorlijk giftig raken van slechte 'persoonlijke' service

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe het via United Concumers, gas en elektra, maar ook het ziekenfonds en ik heb een pasje op te tanken.Ook kun je hier voor je gsm terecht.Zo spaar je een leuk centje bij, die United voor je apart zet, je kunt zelf de stand van zaken bij houden en bepalen wanneer je het uit laat betalen.
    Ik heb nu al weer 105 euro staan.Ben ze nog niet nodig, dus ik spaar even verder.
    Kijk maar eens op www.UnitedConsumers.com

    Ze kunnen mij inderdaad ook niet kwaaier krijgen, als ze totaal niet reageren of nergens van af weten. En wij trekken altijd aan het kortste eind. Ik had het met Zilveren Kruis achmea. Ze beweren, dat ik niet betaald had en het bedrag liep maar op. 4x een bewijs gestuurd, krijg ik alsnog een incassobureau aan de deur.
    Nou korte metten met dat volk. Toen heb ik dus ook de ziektekostenverzekering maar bij United Consumers gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben eigenwijs, ook al kost het me misschien iets meer ik blijf bij de leveranciers/verzekeraars waar ik al zit, tenminste als ze goed zijn.
    Verder heb ik noodgedwongen een paar (2) keer van mobiele foonprovider moeten wisselen en met een hop ellende dit maakt dat ik me nog minder geroepen voel om te veranderen van wat dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Ook ik ben zeer allergisch voor slechte service en vooral ook voor call centre´s. Ben voor verschillende producten al eens overgestapt en het ging nooit van een leie dakje.
    Alleen toen ik ben overgestapt via united consumers voor energie en zorgverzekering gaat het prima. Op de site kun je je afrekening zien en je korting bijhouden. Ik heb weleens gebeld met het callcentre en kreeg meteen iemand aan de lijn die ook nog eens wist waar hij het over had, zo prettig!
    Overigens ben ik vaak door andere energiemaatschappijen gebeld met de mooiste aanbiedingen maar als ik ze vertel dat ik bij united zit dan is het antwoord eigenlijk altijd: ´Oh, daar kunnen wij qua prijs niet onder zitten´. Ik denk dat dat genoeg zegt over United!
    Veel succes met (evt.) overstappen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan je niet adviseren omdat manlief dat soort dingen altijd regelt, ik weet wel dat hij niet alles bij 1 aanbieder wil, maar waarom ik zou het niet weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi,

    Mij is de overstap naar Nuon goed bevallen. Zij bieden aan de boete te betalen, althans dat was laatst een actie, en misschien moet je daar wel naar vragen. Hun tarieven liggen i.e.g. een stuk lager dan het 3 jarig vaste contract dat ik had bij Eneco. En zij regelen allen, ook wel zo fijn.

    De boete hebben ze trouwens inderdaad betaald. Was in mijn geval toch 180 euro.

    Groetjes Jacq.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben al diverse keren overgestapt, van Essent naar Green choice, naar Main energie en weer terug naar Green choice. Ik heb bij Main energie inderdaad meegemaakt dat het lang duurde, verder geen slechte ervaringen in de zin van dat de rekening niet klopte. Ik had van Main wel een contract. Als je geen contract hebt, kun je volgens mij gewoon vetrekken.
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn persoonlijke ervaringen (en korting) bij RWE (nu Essent) zijn niet slecht, maar ik weet niet wat dat zegt in het algemeen.
    Tros Radar heeft de energievergelijkers (ze zijn niet allemaal even objectief) met elkaar vergeleken: http://www.trosradar.nl/index.php?id=uitzending&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=1437
    Op Consuwijzer (overheidsinformatie) vind je een goede toelichting op hoe je energieaanbieders met elkaar kan vergelijken: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Energie/Energiebedrijven_vergelijken_en_overstap/Energiebedrijven_vergelijken
    Je kunt ze op deze site ook met elkaar vergelijken op het punt van dienstverlening: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Energie/Energiebedrijven_vergelijken_en_overstap/Energiebedrijven_vergelijken/Veelgestelde_vragen/Toelichting_bij_dienstverlening

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zit al ruim een jaar bij Greenchoice. Ten eerste is het echt een bedrijf met een groen hart. Ten tweede had ik al een tijdje geen zin om via mijn gasrekening voetbalclubs, verwende directeuren en schaatshelden te financieren (vergelijk via de jaarverslagen maar eens de salarissen van de directeur van alle grote energiebedrijven en van de directeur van Greenchoice). Ten derde betaal je niet aan allerlei transporteurs maar alleen aan Greenchoice. Ten vierde zijn ze niet duur. In een test van Eneco bleken die 50% duurder te zijn voor mij.

    Je hoort van allerlei nutsbedrijven dat ze vooral groter moeten worden/Europees moeten meespelen. Greenchoice hoopt op het tegengestelde: zichzelf over een aantal jaren opheffen, door iedereen te stimuleren om zelf energie op te wekken!

    Ik heb twee keer persoonlijk contact gehad met ze, en kreeg toen niet zo'n irritant keuzemenu maar een ├ęcht mens! Ik schrok ervan!

    Ik klink als een aandeelhouder, maar dat ben ik echt niet. Ben gewoon erg blij met ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben van Eneco overgestapt maar Greenchoice. Eerste mailtjes met vragen werd niet op gereageerd. Toen gebeld en dat ging wel goed.
    Nu via vereniging eigen huis overgestapt naar groene energie van Energie-direct. Ging perfect. Alle vragen worden op korte termijn beantwoord en je wordt vanuit ED op de hoogte gehouden van het verloop van de overstap.
    Begreep dat vereniging eigen huis binnenkort weer een veiling houdt zowel voor leden als niet leden. Kijk daar eens op de site.
    Eneco blijft ons bellen en post sturen dat ze ons zo graag terug willen. Zeer irritant, net zoals slechte service.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg bedankt voor al jullie ervaringen. Ik heb het een en ander opgeschreven en ga verder op onderzoek uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. L.S.,

    Het spijt mij er dit te moeten horen. Ik ben werkzaam bij het accountteam van MAIN Energie en zoals je zelf al aangeeft is persoonlijk contact een van onze speerpunten.
    Dat dit zo mis is gelopen is uiterst betreurenswaardig. Gezien het feit dat uw naam niet vermeld staat op uw blog zou ik u willen verzoeken om een e-mail te sturen naar a.dewit@mainenergie.nl dan zal ik er voor zorgen dat uw klachten zo snel mogelijk worden afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,

    Anne-fleur
    MAIN Energie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat aardig van je, Anne-Fleur. Er is al een email naar je onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen