Pagina's

woensdag 9 mei 2012

Postnl update

Na mijn vorige blogje had ik meteen het klachtenformulier op Postnl ingevuld. Krijg ik eergisteren een mailtje van Intomart of ik wat vragen wilde beantwoorden over hoe Postnl mijn klacht had afehandeld, terwijl ik nog niet eens een reactie had gekregen. Gisteren dus mijn weblog met al jullie reacties in een nieuw klachtenformulier op Postnl geplakt, hadden ze wat te lezen. En tot mijn verbazing werd ik vanochtend door Postnl gebeld. Ze hadden de pakketbezorger aangesproken op het zonder aanbellen in mijn schuur leggen van een pakketje (nou niet mijn grootste klacht, maar goed...), en toen ik naar mijn tweede klacht met al jullie reacties vroeg, vroeg ze me jullie te verzoeken om persoonlijk een klacht in te dienen wanneer er iets fout gaat met de postbezorging, want dat ze dat graag willen weten. Ik heb beloofd jullie dat te vragen. Bij deze! Pas toen ik had opgehangen besefte ik dat ze met geen woord had gerept over het aanspreken van de postbesteller op mijn verkeerd bezorgde post. Nou ja, ik ga er maar even vanuit dat dat ook is gebeurd.

Al met al vond ik het toch netjes dat ik werd teruggebeld en dat er iets met mijn klacht wordt gedaan. Nu de uitvoering nog.

Vanmorgen grote schrik. Onderweg naar de sportschool wilde ik geld opnemen, maar kwam er bij de automaat achter dat mijn pasje niet meer in het plastic hoesje zat. Toch eerst maar gaan sporten, in de vast veronderstelling dat het pasje er thuis uit moest zijn gevallen. Thuisgekomen zoeken, geen pasje! Grote schrik, want maandag op vakantie en geen reservepasje of - rekening. De honderd meter tussen mijn huis en de geldautomaat teruggelopen, her en der tevergeefs in winkels geïnformeerd, en doorgelopen naar de ING. En gelukkig, daar was mijn pasje afgegeven. Wat een opluchting. Gisteren had ik mijn moeder mijn hardplastic pashoesje gegeven omdat zij haar pas los in haar tas had. Thuis een nieuw hoesje gepakt, en dat blijkt dus niet meer te klemmen. Ik kan alleen maar verzinnen dat het mis moet zijn gegaan toen ik onderweg mijn telefoon uit mijn zak pakte.

Onderweg terug even langs de Etos voor een gratis dvd van "De gelukkige huisvrouw", waarvoor mijn moeder een bon had gekregen bij de Telegraaf. Het meisje begon al te lachen toen ik de bon omhoog stak. "Die waren vrijdag al op, mevrouw, we hadden er maar honderd gekregen van de Telegraaf." En omdat ik helemaal in de mood ben om te klagen, ga ik nu een mailtje aan de Telegraaf sturen om ze hartelijk te bedanken voor deze dooie mus. Niet dat ik die dvd zelf zo graag wil hebben, maar ik weet zeker dat ik er een van mijn vriendinnen een plezier mee zou doen.

7 opmerkingen:

  1. Ik was zaterdag bij de Etos in Emmeloord: daar hadden ze wel 50 dvd's van de telegraaf gekregen en die waren ook allang op toe ik er was. Gelukkig kwam ik er niet voor, maar hoorde ik dat ze dat tegen een andere klant vertelde die er gelijk met mij was om wel zo'n dvd te halen. Bij dit filiaal hadden ze weinig hoop dat er nog meer zouden komen. Inschattingsfoutje van de telegraaf? Of bewuste keuze?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak zetten ze er ZOLANG DE VOORRAAD STREKT! op. Dan staan ze altijd in hun recht (denk ik). Maar dat is flink balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zo vaak met dit soort acties. Idd, zolang de voorraad strekt. Tja, als je dan minimaal inslaat, moet je heel vervelend heel vaak nee verkopen. Maar.... hopelijk kopen die mensen die voor niets zijn gekomen, dan alsnog iets anders. Want ja, als er dan toch bent... Met zoiets bel ik naar de winkel en vraag ik of het item er nog is. En zo ja, dan vraag ik of ze er 1 voor me achterhouden. Doen ze dat niet, ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met recht een dooie mus. Wat is de oplage van de Telegraaf in vredesnaam? Flut!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn juist heel blij dat de postbode de pakjes in de schuur zet! Overdag is er nooit iemand thuis en dat zou betekenen dat we de volgende dag naar het postagentschap zouden moeten een paar km verderop, als we dan wel op tijd zouden zijn..... Wel doet de postbode altijd een briefje in de brievenbus waarop hij zet: het pakje ligt WEER in de schuur. Ik moet wel zeggen, de pakjes komen hier vaak op deze manier wel een keer of 8 per maand, voor hem vertrouwd, voor ons ook. ( een kleine aantekening: wij wonen een paar km buiten de bebouwde kom en onze buren zijn overdag ook weg)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb twee klachten ingediend een poos geleden, maar ik krijg geen antwoord! Ook niet teruggebeld.

    Ik vind het niet erg als ze het ergens neerzetten al is het maar op de vensterbank naast het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Phew, gelukkig dat je je pasje terug hebt! Anders moet je hem ook nog gaan blokkeren voor het geval hij gestolen is.
    Netjes van de post, dat ze meteen hebben gereageerd.

    En ik word ook altijd uitgelachen in winkels als ik een paar dagen na een aanbieding er nog gebruik van wil maken...

    BeantwoordenVerwijderen