Pagina's

zondag 27 mei 2012

Virtuele assistent Tele2

Ik wilde eigenlijk een blogje schrijven over mijn vakantie in Griekenland (heerlijk), over mooi weer (ook heerlijk) en over de perikelen rond het werk van mijn vriend (minder fijn), over het vierde, vorige week geboren kleinkind van mijn vriend (leuk), maar dit moet ik toch eerst even aan jullie kwijt. Ben ik nou gek of is Tele2 het? Mijn broer heeft de zender SYFY in zijn televisiepakket, een zender met lekkere sci-fi series en films, waar ik altijd gek op ben geweest. Ziggo en UPC hebben die zender wel in hun pluspakket, Tele2, mijn aanbieder (nog wel...) dus niet, dus wilde ik eens weten of ze die zender eventueel aan het aanbod zouden kunnen toevoegen. Helaas geen e-mailadres, alleen zo'n fijne virtuele assistent, met het volgende tenenkrommende en onbevredigende resultaat:

Tele2 zegt:Welkom bij de Klantenservice van Tele2. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
Jij zegt:waarom zit de zender syfy niet in jullie pakket
Tele2 zegt:Sorry. Ik denk dat je iets over je abonnement wilt weten, maar zou je in een zin kunnen omschrijven wat je wilt weten over abonnementen?
Jij zegt:ik wil een e-mail sturen naar de klantenservice
Tele2 zegt:Tele2 maakt geen gebruik van een algemeen e-mailadres, wel kun je via mij een bericht doorsturen. Om je verder te kunnen helpen wil ik eerst graag weten waar je vraag over gaat. Geef alsjeblieft een korte omschrijving van het onderwerp.
Jij zegt:Ik zoek een aanbieder die de zender syfy in het zenderpakket heeft, tele2 lijkt een van de winige aanbieders die dit niet heeft. Is er een manier om deze zender toch via tele2 te kunnen ontvangen?
Tele2 zegt:Ik kan je hiermee ook proberen te helpen. Wil je dat?
Jij zegt:nee, dat gaat niet lukken, graag een e-mail naar de klantenservice
Tele2 zegt:Met Televisie, Internet & Bellen van Tele2 kijk je naar de populairste tv- en radiozenders: nationale en buitenlandse zenders, special interest-zenders en regionale zenders. Bekijk het complete aanbod op de pagina met het zenderoverzicht en breid je pakket eventueel uit met Film1 en Sport1 of het Pluspakket. Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Jij zegt:ik wil mijn vraag via e-mail versturen naar de klantenservice
Tele2 zegt:We hadden het zojuist over aanmelden en productinformatie. Gaat je vraag hier nog steeds over?
Jij zegt:ik wil een e-mail versturen aan de klantenservice!
Tele2 zegt:We hadden het zojuist over aanmelden en productinformatie. Gaat je vraag hier nog steeds over?
Jij zegt:nee
Tele2 zegt:Geef alsjeblieft een korte omschrijving van het onderwerp.
Jij zegt:ja, ik blijf aan de gang
Tele2 zegt:Ik kan niet precies achterhalen waar je een vraag over hebt. Geef anders een van de onderwerpen op die hieronder staan.
Jij zegt:inmiddels is mijn vraag een klacht geworden
Tele2 zegt:Dank je wel. We doen alles om onze klanten tevreden te houden maar ik begrijp dat je een klacht hebt?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Heb je je klacht al eerder kenbaar gemaakt aan Tele2?
Jij zegt:ik geef het op
Tele2 zegt:Het spijt me dat ik je niet goed van dienst kan zijn.
Vanwege een feestdag zijn wij vandaag niet (meer) telefonisch bereikbaar. Je kunt een bericht doorgeven via de Virtuele assistent per e-mail. Onze excuses voor het ongemak.
Tele2 zegt: Kan ik je verder nog ergens mee van dienst zijn?
Tele2 zegt:Wil je contact opnemen met de klantenservice?
Jij zegt:ik wil een klacht versturen naar de klantenservice
Tele2 zegt:Om je verder te kunnen helpen wil ik eerst graag weten waar je vraag over gaat. We hadden het zojuist over je klacht. Gaat je vraag hier nog steeds over?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Vanwege een feestdag zijn wij vandaag niet (meer) telefonisch bereikbaar. Je kunt een bericht doorgeven via de Virtuele assistent per e-mail. Onze excuses voor het ongemak.
Tele2 zegt: Is er nog iets anders waarmee ik je van dienst kan zijn?
En toen wist ik het ook niet meer en kwam de stoom inmiddels uit mijn oren.

7 opmerkingen:

  1. O, wat komt me dit bekend voor. Ik had laatst mijn klantnummer bij Tele2 nodig. Elke keer van die onzinnige antwoorden waar ik niet mee geholpen was. Om gek van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook meer dan eens ruzie gehad met die virtuele assistent, werd ik ook eindelijk "doorverbonden" met een levend en denkend persoon, verbinding verbroken!, tot twee keer toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vreselijk he! Om stapel van te worden. Had ik laatst bij KPN. Kwam geen steek verder. Ik wil gewoon een persoon aan de lijn en geen robot die mijn antwoord toch niet weet. Ik moest steeds mijn telefoonnummer intikken, maar daar stond ook hun eigen servicenummer en als ik die verwijderde, was het gesprek ook weer weg. Had totaal geen zin dit gesprek en ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

    Groeten, Marianne (Consuminderen met ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Afschuwelijk! Wij hadden een paar jaar geleden problemen met Tele2: onze telefoon en internet deden het niet meer. We hebben toen diverse mobieltjes leeggebeld, omdat het zo lang duurde. En bij de buren bellen kon niet, want we moesten naast onze telefoon staan van Tele2, om naar niet brandende lampjes te kijken.

    Fijn dat je vakantie leuk was!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oohh, verschrikkelijk, en we moeten steeds meer en vaker alleen maar via de computer communiceren. Hopelijk ben je weer afgekoeld. Fijn om te lezen dat je vakantie wel leuk was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haa dat had ik een tijdje geleden ook, bij Bol.com, een volslagen absurde mailwisseling! We leven in vreemde tijden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het wordt allemaal minder persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen