Pagina's

woensdag 18 juli 2012

Zoek de verschillen

Ik heb eindelijk een nieuw ergonomisch toetsenbord gekocht, was hard nodig. Sommige toetsen deden het alleen nog met grof geweld, en een toenemend aantal toetsen was door het intensieve gebruik helemaal afgesleten en dus niet meer leesbaar. Dat is geen probleem zolang ik blind op het toetsenbord zit te rammelen, maar zodra ik wachtwoorden of zoiets dergelijks moest intypen werd het een ander verhaal, want dan weet ik dus opeens niet meer zeker waar de letters zitten. Om er nog maar niet over te spreken dat anderen, bijvoorbeeld mijn vriend, compleet in de war raakten wanneer ze iets probeerden te typen. Tijd voor nieuw geschut dus. Was het echt nodig? Oordeel zelf:
En noem het raar, maar het gaat me best aan het hart om iets wat me jarenlang zo trouw heeft gediend zomaar aan de kant te schuiven. Ik bewaar het ouwetje natuurlijk wel als reserve, want hij is in geval van nood nog wel bruikbaar, maar ooooh, wat typt dit nieuwe toetsenbord heerlijk, ik besef nu pas hoeveel geweld ik mijn vingers en polsen de laatste tijd heb aangedaan. Niet slim met zo'n RSI-gevoelig beroep als het mijne, verkeerde zuinigheid.

Voor de vakantie heb ik nog geen oplossing gevonden, dus hebben we besloten het even uit ons hoofd te zetten en te wachten of zich nog een oplossing voordoet. We hebben tenslotte de tijd aan onszelf nu mijn vriend niet meer werkt.

Ondertussen vermaak ik me prima thuis. Ik ruim wat op, scharrel wat rond op mijn terras, repareer her en der eens wat, loop gezellig een rondje dorp, maak zomaar een wandelingetje, ga naar de sportschool, probeer nieuwe gezonde recepten uit, neem zonder schuldgevoel eens een tutuurtje voor mezelf, heb alle tijd om de aanbiedingen af te gaan en mijn financiƫn weer eens goed onder de loep te nemen, en er zijn regelmatig momentjes van echte tevredenheid. Het is gek hoe dingen waar je je het ene moment vreselijk veel zorgen over kunt maken, zonder dat er iets in de situatie is veranderd, opeens minder dreigend lijken. Ik besef nog steeds heel goed dat mijn financiƫle situatie zomaar opeens kan veranderen en dat ik goed moet blijven opletten, en leef daar ook nog steeds naar, maar ik maak me er even niet meer zo druk om, en dat is erg prettig. En als ik dan van mijn terras kom met dit...
... dan kan ik zomaar opeens blij zijn als een kind. Tien kersen en tien bosbessen van eigen boom en struik, het stelt geen moer voor, maar ik vind het een vorm van rijkdom. De bramenstruik zit bomvol vruchten, er blijven nieuwe bosbessen komen, de nieuwe tomaatjes worden alweer rood en ik zie ook weer piepkleine paprikaatjes verschijnen. Dat wil ook wel nu regen en zon zich in zo'n rap tempo afwisselen, ik kan me niet heugen wanneer ik het terras voor het laatst heb moeten besproeien. Goed voor het waterverbruik.

5 opmerkingen:

  1. Zo'n periode van simpel genieten zal je goed doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmmmm kersen, en dat zelfs zonder sproeien heerlijk,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm, ik verlang ook naar een staycation. Misschien binnenkort....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je zo geniet! En ik was ook blij met onze frambozenoogst, al bestond die welgeteld uit 1 framboos. Hij smaakte er niet minder om!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doet me eraan denken dat ik welgeteld 1 aardbei heb gegeten van jouw overigens welig tierende aardbeienplant. Helaas hebben de vogels de rest verorberd. De ene die ik kon redden hadden ze over het hoofd gezien omdat ie over de rand van de pot hing :-) Nou was die ene wel ontzettend lekker, dus kan het de vogels niet kwalijk nemen.

      Verwijderen