Pagina's

dinsdag 27 oktober 2009

Met de billen bloot

(Woordje vooraf: Zuinig in Zuid schreef al eens in haar weblog dat een dergelijke titel veel extra hits oplevert, dus het zal mij benieuwen, haha.)

Oplettende lezertjes zal het wellicht zijn opgevallen dat er bij mijn boodschappen geen koffie staat. Dan nu mijn bekentenis. Met schaamrood op de kaken moet ik opbiechten dat mijn oude ik een paar maanden geleden is gezwicht voor de Nespresso-verleiding (en nee, daar heeft George Clooney heus geen bijdrage aan geleverd). Via een actie kreeg ik 50 euro terug op de aanschaf van het apparaat, dat daardoor niet eens zo prijzig uitviel. Ik vind de koffie zoveel lekkerder dan die uit mijn oude pads-apparaat en ik geniet er ook echt van. Doordat ik een onregelmatige koffiedrinker ben en op de gekste tijden trek in een bakkie leut heb, is het voor mij een ideale manier van koffie zetten. Maar die cups zijn natuurlijk schandalig duur. Op een slechte dag - zeker wanneer lat-vriend na zijn werk ook even gezellig een bakkie komt doen - ben ik zomaar twee euro per dag aan koffie kwijt. En dat gaat knagen...

Ik denk nu na over alternatieven. Een ouderwets koffiezetapparaat en een thermoskan kopen? Die kan dan zomaar een hele dag staan en 's avonds door de gootsteen gaan. Schiet ook niet op. Mijn pads-apparaat weer neerzetten en alleen in het weekend duur koffie drinken? Zo'n leuk percolatortje kopen dat je op het gas zet? Door de week géén koffie meer drinken? Ik ben er nog niet uit. Eh... help?

9 opmerkingen:

  1. nou ik vind 60 euro per week best ruim voor 1,5 persoon aan eten en drinken boodschappen, me dunkt dat je daar dan toch ook koffie van moet kunnen betalen.Dus als je het echt zo lekker vindt gewoon doen en ervan genieten :-) jezelf bewust kleine extraatjes toestaan maakt bezuinigen op andere dingen/dagen dan juist houdbaar en draagbaar?Het is tenslotte geen moeten?Dat consuminderen?Ik vind als je dat allemaal zo goed doet week in week uit dat je benst jezelf lekker kan verwennen, kom je misschien buitenshuis minder snel in verleiding tot lekkere koffie en aanverwante dingen te kopen? Wat danw eer geld besparend werkt dus hihi
    Nouja sterkte ermee en geniet ervan!!!
    Daarbij kun je het als thuiswerkende thuiswerker niet als kleine bedrijfskostenpost opvoeren? koffie ?personeel moet toch ook drinken?En op iedere werkplek is tegenwoordig wel ergens lekkere koffie te krijgen, dus wees een goede baas voor jezelf :-)
    Ik ben gewoon pro dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tuurlijk drink je die koffie als je dat lekker vindt! Ik heb ook pads omdat ik de enige koffiedrinker ben in huis. Wel heb ik nog een koffiezetapparaat voor feestdagen en verjaardagen en dan koop ik een pakje koffie zodat het wat voordeliger is.
    Wij hebben een 350 euro de maand voor 4 personen waarvan 2 allesetende pubers en dat gaat goed zolang ik niet teveel lekkers zie.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat wanneer als je je het kan veroorlofen je lekker moet genieten van je George Clooney koffie!
    Voor jou een hele traktatie so what!! Een ander giet bij wijze van spreken op een avond een fles wijn zijn of haar giechel in.
    MIJN ADVIES IS DUS... LEKKER BLIJVEN GENIETEN!

    Groetjes Schuldenaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb eenzelfde apparaat overwogen. Ik had al een Senseo gekregen van mijn broer, maar vind de smaak van die koffie niet opwegen tegen een echte Nespresso.

    Mijn oplossing: in een hervulbare pad een écht lekkere koffiesoort doen (evt. zelf gemalen). Maar als je toch al een Nespresso-apparaat hebt en je koffiegebruik binnen de perken blijft dan zou ik er gewoon lekker van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, wat een heerlijke positieve reacties allemaal! Voorlopig blijf ik dus maar zonder een al te groot schuldgevoel van mijn dure kopje koffie genieten. En inderdaad, Sillie, ik drink nu liever thuis koffie dan in een koffiehuis of op een terrasje. Maar die percolator op gas vind ik nog wel een leuk nostalgisch alternatief. Denk dat ik daar wel eens bij de kringloop tegenaan zal lopen. Een beetje van dit en een beetje van dat, alles draait om evenwicht, nietwaar? Bedankt voor de leuke reacties.
    PS. Schuldenaar: Dat flesje wijn... ook lekker op zijn tijd hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan er me nou niks bij voorstellen omdat ik helemaal geen koffie lust ;-) ;-) maar als je het zo lekker vind en 't kan financieel; geniet! (eventueel met mate)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik lust btw zelf ook helemaal geen koffie brrrr, helaas ( voor de lijn) lust ik verder alles....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou lekker blijven drinken als je het geld kan missen. Waarom jezelf dwingen tot koffie die je niet lust of wat niet werkt.
    Consuminderen is keuzes maken en jij kiest voor koffie en bespaard op andere dingen. Als je het niet (meer) kan betalen is het een andere zaak. Maar zolang het kan, gewoon lekker blijven doen
    :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha! Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg ik altijd maar :) Nee, zonder grappen: écht veel bezoekers komen er niet op af, maar ik moet toch altijd even glimlachen als ik 'billen' tussen de zoekwoorden zie staan. Hoop dat het jou ook veel oplevert!

    Vera

    BeantwoordenVerwijderen