Pagina's

woensdag 28 oktober 2009

Goedkope cadeautjes

Ik ben altijd op zoek naar leuke, goedkope cadeautjes. Loop ik ergens tegenaan, dan koop ik dat, ongeacht of er iemand jarig is. Ik hou van voorraadjes (daar is het winkeltje spelen weer) en kan verzaligd naar mijn cadeauplankje kijken als hij goed gevuld is, wat op dit moment dus niet erg het geval is. Bij de Action zijn deze week warmtekussentjes in de aanbieding, gevuld met tarwe en lavendel, voor 1,59 euro per stuk. Natuurlijk eentje voor mezelf, ik moet het tenslotte wel even uitproberen voordat ik iets weggeef, en goed voor mijn koude typehandjes of wanneer ik weer eens last heb van mijn nek. Heerlijk! Twee minuutjes in de magnetron en hij blijft heel lang warm en geeft een prettig lavendelgeurtje af. Ik had er al eentje extra gekocht voor op de cadeauplank, maar ik denk dat ik er nog maar even twee ga halen. Bij de kringloopwinkel koop ik voor een paar dubbeltjes altijd van die kleine rieten mandjes, die ik dan leuk opmaak met verwenspulletjes. Een zakje scrubzout, een mooi zeepje, wat geurkaarsjes, een paar lekkere chocolaatjes (hoeft echt geen hele doos te zijn, de meeste van mijn vriendinnen denken toch wel een beetje aan hun lijn...), een mooi opschrijfboekje, dat soort dingen. Versierd met wat zijden bloemetjes en cadeaulint en een mooi kaartje erbij. Als het om kookliefhebbers gaat, doe ik er zakjes bijzondere kruiden (van de zwarte markt) bij, het is maar net wat ik tegenkom. Soms een potje zelfgedroogde tomaatjes in olie of een zakje zelfgemaakte koekjes. En ik besef dat ik dan eigenlijk een cadeautje voor mezelf maak, want ik ben denk ik net zo blij met een goed gelukt luxe-pakketje als de ontvanger er hopelijk mee zal zijn.



1 opmerking:

  1. Ik doe dit vaker ook met dienbladen. Dan leuke kleinigheidjes erop en met doorzichtige folie en een strik dichtmaken.
    De opmaak van een cadeau doet zoveel meer...
    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen