Pagina's

zaterdag 3 oktober 2009

Stoken


In het kader van mijn nieuwe zuinige aanpak op weg naar een zorgeloze toekomst is vorige maand mijn houtkacheltje op de schoorsteen aangesloten. Maar wat duurde het lang voordat het wat kouder werd. Heerlijk natuurlijk, zo'n nazomer, maar ik wilde stoken! Een deel van mijn kast is gebombardeerd tot houtopslag en ik ben flink aan het zagen geweest.
Gisteren was het dan eindelijk zover. De thermostaat zakte tot onder de 20 graden, en dat vond ik toch eigenlijk wel koud genoeg om het aansteken van mijn kacheltje te kunnen rechtvaardigen. Ik had een grote pan met Grieks stoofvlees voorgestoofd op het gas en die heeft de rest van de avond verder staan pruttelen. Het hele huis rook ernaar, heerlijk. Nu heb ik de kachel zojuist weer aangestoken en het stoofvlees, aangevuld met voorgekookte aardappeltjes en broccoli, staat warm te worden. Morgen zijn de peren aan de beurt die ik vorige week heb geplukt.
Wat kan een mens toch blij worden van kleine dingen. En het is zo lekker consuminderig, je huis verwarmen en je eten koken op een knus kacheltje met gratis hout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten