Pagina's

zaterdag 7 november 2009

Regen en zonneschijn

Het was gisteravond supergezellig en mijn humeur is helemaal bijgetrokken. Bergen zijn weer heuveltjes geworden waar ik met gemak overheen kan kijken en ik heb weer overal zin in. Ik denk dat ik gisteren een hormoonoprisping had. Sinds ik bij vlagen last heb van overgangsverschijnselen lijken die sombere dagen daar af en toe ook bij te horen. Het zij zo.

Vanmorgen eerst naar de Aldi, waar vanaf vandaag een reciprozaag in de aanbieding is, en aangezien ik de geleende zaag inmiddels aan zijn eigenaar heb teruggegeven en mijn houtblokken bijna op zijn, kon ik die goed gebruiken. En zowaar, ze hadden hem. Blij met de doos onder mijn arm geklemd even door de andere bakken snuffelen. Uit een van de bakken duikelde ik een stoer legergroen winterjack met bontvoering op. En... hij paste mijn vriend perfect. Hij moest echt een winterjas hebben, maar ja, die zijn over het algemeen duur, dus was het er nog niet van gekomen. Dit lekkere dikke jack kostte 15 euro en staat hem nog goed ook! Hij helemaal blij, en ik natuurlijk ook.

Thuisgekomen (drijfnat, dat dan weer wel) eerst koffie met appelgebak en ons daarna gestort op het verwisselen van de inbouwkoelkast. Die dingen zijn 1,80 m hoog, dus in je eentje kom je daar niet ver mee. Met vereende krachten de oude eruitgeschoven. Toen bleek dat de hele voorplint van de keukenkastjes weg moest om de stekker eruit te kunnen halen. Nieuwe (tweedehands) koelkast erin... nou, nog even niet dus, want deze was een paar milimeter te hoog. Er moest dus een plankje gesloopt worden. Ook geen probleem, komen toch deurtjes voor, zie je straks niks meer van. Koelkast erin. Wat we eigenlijk al sterk vermoedden, bleek ook werkelijk waar te zijn: De opzetdeurtjes komen niet overeen met de deuren van de nieuwe koelkast. Het vriesgedeelte is hoger, zodat het tegen de bovenste opzetdeur aankomt wanneer je hem opent. Nou ja, lang verhaal kort, het past niet. Omdat dit een tijdelijke oplossing is tot ik over een jaartje of zo geld (over) heb voor een gloednieuwe passende koelvriescombi, heb ik me erbij neergelegd dat ik om iets uit het vriezertje te kunnen pakken voorlopig ook de koelkastdeur open zal moeten doen. Ach, kniesoor die daarmee zit, hoe vaak pak ik iets uit de vriezer? Gisteren zou ik hier boos en opstandig van zijn geworden, nu haal ik mijn schouders erover op. Lekker belangrijk. Hoera, de sombere bui is dus echt overgedreven.

Ondanks de feestelijke uitspatting van gisteren ben ik deze week wat boodschappen betreft toch nog binnen mijn budget gebleven. Het totaal kwam op iets meer dan 45 euro. De post diversen is deze week niet aangesproken, want het convectorkacheltje en de zaag heb ik gekocht van het extraatje van mijn ouders.

En uit de brievenbus haalde ik net de tijdschriften Genoeg die Makya me heeft toegestuurd. Heerlijk, lekker leesvoer voor het weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten