Pagina's

dinsdag 15 december 2009

Knoop doorgehakt

Ik heb toch besloten over te stappen op een nieuwe zorgverzekering. Het scheelt me tien euro per maand, geen wereldbedrag, maar toch 120 euro per jaar, en alle kleine beetjes helpen. Ik heb de afgelopen jaren op tandartscontroles en mondhygiëniste na geen medische kosten gemaakt, maar toch durf ik het niet aan om mijn eigen risico te verhogen. Dat voelt toch een beetje als de goden verzoeken. Van de week ga ik me ook over de zorgpolis van mijn vriend buigen, want die kan volgens mij ook een stuk lager.

Gisteravond zoals voorspeld lekker op de bank gehangen en tv gekeken. Vijf afleveringen Gilmore Girls maar liefst, help, ik geloof dat ik verslaafd ben... Had helemaal breedbeeldogen en een raar hoofd daarna. Ook een beetje raar gegeten, maar wel erg lekker. Ik had bij de groentenman beneden nog even snel lof, broccoli en champignons gehaald. Eenderde van mijn bord lag dus vol met gebakken uien en champignons, eenderde met heel kort gekookte broccoli met een scheutje ketjap erdoor en eenderde met geroerbakte lof. Totaal geen aardappelen of vlees gemist, moet ik toch wat vaker doen, goedkoop en het is in een wip klaar. Mandarijntjes toe, wat zal ik gezond worden!

Straks weer broccoli en lof, maar nu met ham en kaas, voor mij een kaasschnitzel en voor vriendlief een cordon bleu die ik nog in de vriezer vond. Dit keer ook maar een aardappeltje erbij.

Weinig verheffends te melden vandaag, maar als jullie het te kort vinden, kijken jullie nog maar even naar dat ieniemienie egeltje hieronder. Aaaaahhhhhhhhhh.........

5 opmerkingen:

  1. Ik moet maar eens aan mijn eten beginnen ipv blogjes te lezen, haha.

    Hier eerst mini croqueskes, daarna chili en als dessert muffins.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal lekker maar hier toch wel een stukje vlees. En friezen zijn echte aardappeleters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Johanna,
    Je vergist je, ik ben geen Friezin maar wel een van Gogh! (de aardappeleters). Ze mogen best mijn stukje vlees en toetje, maar mag ik wel mijn piepertje houden?
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel goed van je dat je je zorgpolis onder handen hebt genomen, die 120 euro heb je dan wel mooi binnen!

    Misschien, als je dat bedrag wat je bespaart op een spaarrekening zet, dan kan je voor dat bedrag ook je eigen risico verhogen en aanspreken wanneer dat nodig is. Of zoiets dan..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien heb ik eind volgend jaar een grotere buffer om het erop te wagen om mijn eigen risico te verhogen. En misschien moet ik dat tientje maar per maand in een apart potje doen, is wel een goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen