Pagina's

zondag 14 februari 2010

Kattenverbazing

Rooie Sam, die zoals ik al eerder verteld heb onder andere niet tegen dichte deuren kan, vindt proppen apporteren het leukste spelletje dat er bestaat. Het liefst grote krantenproppen. Je kunt gooien wat je wilt, hij brengt ze altijd weer vol verwachting terug. Leuk hoor, maar er is één ding minder leuk aan. Wanneer je een prop weggooit, gaat hij er achteraan, om hem vervolgens eerst even in zijn waterbak te dopen voordat hij hem je weer aanbiedt. Ik krijg dus altijd een natte prop terug. Het is me een raadsel waarom hij dat doet. Wel een heel bijzonder gezicht, katten zijn wat dat betreft beter entertainment dan televisie: hij haalt de prop op, loopt vervolgens doelbewust naar zijn waterbak, doopt de prop er even in en dribbelt vervolgens terug naar de proppengooier. Voer voor kattenpsychologen...

5 opmerkingen:

  1. Ik vind het verbazend hoe je blogt over je katten. Hoe ze een groot deel van je dagelijks bestaan beïnvloeden, je ze observeert en erover blogt. Terwijl het voorheen iets totaal anders was. Het doet me denken aan moeders die voor het eerst moeder worden en enkel nog hun kind zien. Totaal niet slecht bedoeld. Ik vind het prima en blijf je lezen. Ik vind dit net super. Al heb ik zelf geen katten. Enkel een minihond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sandra, wat jij zegt is nu net de reden waarom ik ze in eerste instantie niet wilde hebben... Katten fascineren me mateloos en dit zijn twee bijzonder dankbare exemplaren om te observeren. Omdat ik op dit moment lange werkdagen maak en weinig aan andere dingen toekom zijn de katten inderdaad vrij sterk in beeld, dus ook op mijn blog. Ik heb gewoon even niets anders te vertellen. Ik eet, slaap en werk, daar houdt het wel even mee op. En om nou helemaal niet meer te bloggen... dan maar over katten, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind super om over je katten te lezen, ik ben nl zelf ook een katten-fan (ben gewoon dierengek haha) nu heb ik ook maffe katten maar propjes terug brengen doen ze niet!

    Leuk je steeds meer dingen in ze ondekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een erg leuk stukje! Een welkome afleiding tussen schrijfwerk. Groeten Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het geweldig om over het kattengedrag te lezen. Wij hebben er ook 2 en af en toe is het zo herkenbaar. Een van onzen katten die apporteerde altijd balletjes. Maar na de verhuizing een aantal jaar geleden, is dat minder geworden. Al is het ook degene die nog wel steeds met balletjes van zilverfolie loopt te slepen. Die kom je op de gekste plekken in huis tegen.

    Greetz,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen