Pagina's

donderdag 18 februari 2010

Update energie

Nadat mijn blog met mijn ergernissen over het uitblijven van enige reactie van Main Energie door een van hun medewerkers was gelezen (waar een weblog al niet goed voor is!), heb ik haar op haar verzoek een mailtje gestuurd, en net werd ik zowaar gebeld door een verkouden, doch vriendelijke medewerker die mij wist uit te leggen waarom het allemaal zo lang duurde. Het kan zelfs nog wel een maand duren, want er zijn problemen met een systeem, voornamelijk bij de overstappers van Elektran (o.a. ik dus). Dat het zo lang gaat duren is natuurlijk vervelend, maar wat ik in het gesprek vooral heb geprobeerd duidelijk te maken is dat ze ergernissen kunnen voorkomen door klanten pro-actief te laten weten dat er een probleem is en dat het wat langer kan duren. Had Main Energie mij een mailtje gestuurd met: "Wij hebben een storing, uw eindafrekening kan nog wel een tijdje op zich laten wachten, onze excuses daarvoor", dan had ik dat prima gevonden en geduldig afgewacht (tot op zekere hoogte uiteraard...). Of als er veel medewerkers ziek zijn, een mailtje met: "Tot onze spijt kampen wij met een personeelstekort(blabla, ik verzin maar wat...) en kan een reactie op uw emails wat langer op zich laten wachten." Ergernissen zijn te voorkomen, maar negeer je klanten niet.

Anne-Fleur, bedankt voor je bemiddeling, ik heb aan de telefoon al toegezegd nog even te zullen wachten met het zoeken van een nieuwe energieleverancier. Nou ja.... geen máánden natuurlijk...

Het kan dus nog even duren voordat ik weet of mijn energiebesparende maatregelen effect hebben gehad. Ik ben daar weliswaar pas begin oktober mee begonnen, maar ook over ruim twee maanden zou je enig resultaat moeten zien, lijkt me zo. Nog even geduld dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten