Pagina's

zaterdag 11 september 2010

Hoofdstukje afgesloten

Vanochtend zijn alle petticoats, rokken en jurken opgehaald door de mensen die ons petticoatwinkeltje hebben overgenomen. Toch wel even raar om de hele handel na zeven jaar uit handen te geven. Weer een hoofdstuk afgesloten. Maar, o, wat een ruimte. Ik heb meteen de schuur opgeruimd en de grote schuifkast staart mij geheel leeg aan. Ik heb net de maat opgenomen en maandag zaagt mijn vriend op zijn werk een aantal planken voor me van afvalhout. En ik heb zowaar bijna een vuilniszak vol spullen weggegooid, waaronder zelfs een paar boeken, wat voor mij bijna gelijk staat aan heiligschennis. Maar goed, als ik ze zelf niet meer wil en ze zelfs niet interessant of netjes genoeg vind om op marktplaats of ergens anders te koop aan te bieden, dan is de vuilnisbak toch echt de enige optie. Er zijn ook wat spullen tevoorschijn gekomen die wel op marktplaats gaan, maar daar moet ik een keer rustig voor gaan zitten.

Er ging deze week opeens meer geld uit dan gepland. Mijn auto maakte wel erg veel lawaai. Leuk hoor, net alsof ik opeens een zware sportwagen had. Toch maar even naar de garage, waar uiteraard bleek dat de uitlaat het na twaalf jaar een keer had begeven. Schade bijna 200 euro. Maar ja, wil ik voorlopig in deze auto blijven rijden, dan zal er toch af en toe wat aan moeten gebeuren.

Ka en ik knutselen onderhand onverdroten voort en de eerste eenvoudige pakketjes zijn bijna klaar. Ik zal eens een paar foto's maken en jullie een en ander laten zien. Misschien kunnen jullie dan eens laten horen wat jullie ervan vinden, of jullie het zouden kopen en wat jullie er dan voor over zouden hebben. Er zitten in ieder geval onder andere zelfgemaakte zeepjes in. Maar geduld, het kan nog even duren.

Deze week waren de magere runderlappen in de aanbieding, dus heb ik net een kilo gesneden en met uien, knoflook, gember en 5-spice-poeder op het vuur gezet. Nog niet op het houtkacheltje, aan de ene kant jammer, maar aan de andere kant: Wat heerlijk dat de zon weer eens schijnt!

6 opmerkingen:

  1. Oei, boeken weggooien.... Foei!
    Er zijn altijd mogelijkheden zoals'een kringloop, boeken gewoon ergens laten liggen voor de eerlijke vinder, een rodekruis of andere rommelmarkt. Een bejaardencentrum (voor de bibliotheek).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gusta, ik ben het helemaal met je eens, maar geloof me, deze boeken waren minstens dertig jaar oud, hingen uit elkaar, hadden geen rug meer of waren zo achterhaald dat echt niemand er meer iets aan had. Ik denk dat de kringloop of wie dan ook me hard had uitgelachen als ik ermee was aangekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kachel komt wel weer. Laat jij daar ook gerechten op sudderen? groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien een idee om eens een oliestelletje te kopen voor dit soort gerechten?
    ik sudder er echt alles op kook er zelfs soep op .. kringloop winkeltjes hebben ze vaak voor maar een paar euro.

    Ben benieuwd naar je creatie's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mmmm, oke, dan. Soms zijn boeken dermate stukgelezen dat ze hun diensten hebben gedaan.
    Veel succes met je nieuwe handel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opgeruimd staat netjes! Maakt ook een opgeruimde geest.

    BeantwoordenVerwijderen