Pagina's

woensdag 29 juni 2011

Geld

Hoera, maandag was dan eindelijk mijn belastingteruggave gestort. Wat voelt het toch anders om opeens weer voldoende geld op je rekening te hebben, waarvan het saldo bijna onder nul dreigde te zakken. Ik heb op het vertalersforum waar ik lid van ben al gelezen dat de opdrachtgever aan wie ik mijn laatste factuur heb gestuurd nog slechter van betalen is dan ik al van een collega had gehoord, en dat er heel wat gezeurd moet worden om je geld te krijgen, maar gelukkig kan ik nu weer even voort. Neemt natuurlijk niet weg dat ik wel heel hard aan de bel ga trekken bij die uitgever als ik mijn geld over twee weken nog niet heb. Ik ben benieuwd. Ik zal me in ieder geval wel twee keer bedenken om nog eens een opdracht van deze uitgever aan te nemen, want ik vind niets zo armoedig en ergerlijk als moeten zeuren om geld waar je hard voor hebt gewerkt.

Wat was het gisteren benauwd! Nu is het binnen nog best warm, maar buiten vind ik het heerlijk. En op een paar bliksemslagen, donderklappen en een paar zeer welkome stortbuitjes na hebben wij hier in het westen gelukkig geen last van noodweer gehad. De boel is in ieder geval lekker opgefrist en de zon komt alweer door. Ik vind het wel even lekker zo.

5 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb je een gedeelte van je geld binnen. Ik heb er ook zo'n hekel aan om over geld te zeuren. Als ik iemand geld schuldig ben, betaal ik gelijk. Wel zo netjes.

    Maar je kunt weer even vooruit.
    En het weer vind ik nu toch wel beter. Niet meer zo heet!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat erg,als je zo moet zeuren over iets,waar je allang verdienste voor hebt geleverd. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moest de belasting ook betalen. Dat sloeg een flink gat in mijn spaargeld, maar ik had het gelukkig wel.

    Ook hier is het nu gelukkig afgekoeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn dochter is ook vertaalster Engels, die heeft helaas ook deze ervaring opgedaan. Niet bij een uitgever, maar in dit geval bij een bedrijf. Het is heel vervelend als je geld gewoon maar niet wordt gestort en je erom moet zeuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien kun je bij deze uitgever volgende keer vragen om een vooruit betaling??

    BeantwoordenVerwijderen