Pagina's

woensdag 16 november 2011

Geduld beloond

Iets langer dan een jaar geleden begaf mijn vaatwasser het. Sindsdien zit er dus een groot gapend gat in mijn keuken. En ik wilde zo graag een nieuwe, want een tijdje met de hand afwassen vond ik geen probleem, maar o, wat miste ik mijn afwashulpje soms. Had ik net afgewassen en stond het spul nog te drogen op het aanrecht, stond de linkerkant alweer vol met nieuwe vuile vaat. En ik heb zo'n hekel aan een rommelig aanrecht. Maar een nieuwe vaatwasser vond ik toch een hele uitgave, dus modderde ik onverdroten voort, mezelf voorhoudend dat hele volksstammen met de hand afwasten en dat ik voor het geld voor een nieuwe vaatwasser heel wat handafwasjes kon doen.

Gisteren at ik met mijn neef bij mijn broer. Tijdens het praten kwam het - vraag niet hoe in het gezelschap van twee single mannen - op afwassen. 'Ik word een beetje moedeloos van elke keer weer die afwas,' verzuchtte ik. 'O, ik heb wel een vaatwasser voor je, hoor,' antwoordde neeflief doodleuk. Bleek hij een goedwerkende afwasmachine te hebben die hij niet gebruikt, want hij kookt minimaal en heeft het ding nog nooit gebruikt. En hij wil er niets voor hebben, want 'ik krijg van jou ook zo vaak iets'. Nadat ik was uitgejubeld en we hadden afgesproken dat hij hem binnenkort komt brengen en dan en passant nog voor me gaat koken ook, ging het gesprek verder. Hij wil zijn huis opknappen, maar heeft geen cent te makken (het is de neef met de erfelijke hersenaandoening waar ik het in een eerder blogje over had en die nu dus een arbeidsongeschiktheidsuitkering heeft). En nu blijkt dat hij mijn grote leren leunstoel, die al weken gratis aangeboden staat op een aantal websites, maar waar geen hond op reageert, eigenlijk wel heel graag wil hebben, dan gooit hij een van zijn spuuglelijke krijgertjes van banken eruit. Hij blij, ik blij.

Mijn broer, helemaal geen kookmiep, had zijn "specialiteit" knoflookzuurkool gemaakt. Er ging heel wat knoflook in, maar man, wat was dat lekker. Enige nadeel was dat ik de rest van de avond alleen nog knoflook proefde en verging van de dorst, het was denk ik maar goed dat mijn vriend in zijn eigen huis sliep, want ik denk dat hij het bed uit zou zijn gewalmd.

Een gezellige en nuttige avond dus!

6 opmerkingen:

  1. Wat kan het soms leuk zijn in het leven... Sommige mensen noemen dit toeval... en eigenlijk is dat het ook. Het valt je toe... en hem ook toch? Veel plezier met je nieuwe vaatwasser!!! Je geduld werd echt beloond met een graties exemplaar! Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker zeg helemaal voor noppes en je bent lekker van je stoel af. Soms komt het je gewoon maar aanwaaien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn van die "toevallige"voordeeltjes. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! Ik merk ook steeds vaker dat het loont om niet direct naar de winkel te rennen voor het een of het ander. Beter voor het milieu, voor de portemonnee en eigenlijk ook nog leuker, omdat de ontvanger blij is, maar de gever vaak ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Fijn dat jullie zo iets voor elkaar konden betekenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pas op voor boktor zo bespaar je ook op onnodige kosten!

    BeantwoordenVerwijderen