Pagina's

zaterdag 5 mei 2012

Postnl puinhoop

Allereerst iedereen bedankt voor de positieve reacties en de tips na het ontslagverhaal van mijn vriend. Hij heeft een jurist arbeidsrecht in de arm genomen die alles voor hem uitzoekt, dus daar zullen we op moeten vertrouwen. De jurist krijgt een vast percentage van de ontslagvergoeding, dus lijkt me dat hij er alles aan zal doen om die zo hoog mogelijk te laten uitvallen. Wij wachten nog vol spanning af...

Er werd zojuist aangebeld. Buurman van drie huizen verder kwam mijn post brengen, die bij hem in de brievenbus was gedeponeerd. Huh?? Ik lees en hoor veel over de steeds slechter wordende service van Postnl, dus het gebeurt blijkbaar niet alleen hier. Vorige week, toen ik toch echt de hele dag thuis was geweest (en wel meer dagen, want ik kon door een raar gewrichtsmankement nauwelijks lopen), bleek er opeens een pakje in mijn schuur te staan. De moeite om even aan te bellen was blijkbaar te veel, in de schuur kwakken gaat veel sneller. Als ik een paar dagen niet in mijn schuur kom, wat geregeld gebeurt, ligt dat pakje daar dus gewoon te liggen zonder dat ik iets weet (je zult maar bederfelijke waar besteld hebben...). En nu is het dus al teveel moeite om even drie deuren verder te lopen, kwak de handel maar in een bus en ze zoeken het maar uit. Bij mijn buurvrouw had de pakketbezorger een tijdje geleden een pakje met een duur parfum half achter haar buitenbrievenbus geklemd, zichtbaar en toegankelijk voor iedereen die langsloopt. De verpakking was door dat geprop beschadigd, gelukkig was de fles nog heel. Ze heeft nog even overwogen om te claimen dat het pakje niet was aangekomen (het had zomaar gejat kunnen zijn), maar heeft dat uiteindelijk niet gedaan omdat de afzender daar waarschijnlijk voor had opgedraaid, en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Lekker bezig, Postnl, vooral blijven doorgaan met de vaste krachten eruit werken en ongeïnteresseerde parttimers met vrijblijvende dienstverbanden aannemen! Ik ben al op de website aan het zoeken naar een contactadres, want er gaat natuurlijk wel een klacht uit. Gelukkig was deze buurman zo aardig (hoewel niet blij) om mijn post even bij me langs te brengen, maar voor hetzelfde geld ben je het zomaar kwijt. Je gaat je toch afvragen hoeveel post er al op die manier verdwenen is. Ik mis mijn aardige rasta-postbode, die zelfs toen ik verhuisd was een pakje kwam nabrengen dat nog op mijn oude adres stond, maar omdat hij wist dat ik daar niet meer woonde en wist waar ik heen verhuisd was, kwam hij het speciaal hiernaartoe brengen. Dat is service!

Wat zijn jullie ervaringen de laatste tijd met Postnl?

17 opmerkingen:

  1. ik krijg regelmatig post van een ander adres ,maar met hetzelfde huisnummer, in het begin bracht ik het nog wel,maar sorry , ik heb geen zin om wekelijks post te moeten brengen, omdat de bezorger niet goed kijkt naar het adres , als dat af en toe gebeurt ok, maar elke week dan haak ik af. ook vinden pakketbezorgers dat ik de pakjes van mijn hele blok moet aanpakken ,omdat ik de enige ben die overdag vaak thuis ben, nee , voor mijn naaste buren ok, maar voor het hele blok, nee dat is niet mijn taak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hm dat klinkt me wel erg bekend in de oren , krijg ook regelmatig post van een straat achter ons ,maar met mijn huisnummer in de bus en ook pakketbezorgers vinden dat ik alles aan moet pakken ,niet alleen van post.nl maar ook andere zoals ups en dhl, nou sorry ,ik pak allen pakketjes van mijn naaste buren aan en verder helemaal niets, tenzij je er een leuke vergoeding voor krijgt ,een kadobon of zoiets.

      Verwijderen
  2. Laatst ging Jan even de leilindes snoeien. En toe ie zo op de trap stond zag hij een pakketje voor de voordeur staan bij de buren(Er staat een vrij hoge heg om hun huis). De voordeur wordt daar nauwelijks gebruikt, de mensen wonen op een hoek, vandaar. Hij belde even aan en de buurman was zeer verbaasd. Ze waren de dag ervoor gewoon thuis geweest! Het moet toch niet gekker worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff, heb je even, 't is niet alleen de pakketpost maar ook briefpost, je moet zo langzamerhand afvragen of het wel aankomt als je per postnl laat versturen.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn de pakket-aannemers van de halve straat.Ik laat dat maar zo. Beter bij ons,dan gewoon in de tuin gezet.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sinds een paar weken is onze vaste postbode ook weg en komt er nu een aardige dame de post bezorgen. Maar helaas kan ze waarschijnlijk niet lezen want ik heb nu geregeld verkeerde post in de bus maar ik mis ook diverse poststukken.
    Wordt ik van de week gebeld door Post.nl of ik interesse heb in speciale postzegels. Dus die telefoniste kreeg de wind van voren dat het weinig zin heeft om postzegels te plakken als de post toch niet aankomt.Overdonderde haar een beetje en ze had ook geen weerwoord maar daar heb ik eigenlijk geen boodschap aan en hoop dat ze daar meerdere reacties hebben gehad van boze klanten.
    Nee we zijn er niet op vooruit gegaan dat onze postbodes zijn weg bezuinigd voor een postbezorg(st)er.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn dochter is t/m de zomer nog postbode, maar dan houdt haar contract op en mag ze na 3 maanden en 1 dag terugkomen als postbesteller. Minder inkomsten en zwaarder werk. Dochter heeft 3,5 jaar ervaring, maar die zet ervaring je blijkbaar zó aan de kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vreselijk. Blijkbaar is kunnen lezen geen selectiecriterium meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou zeggen lees mijn ervaring met PostNl op Consuminderen met Marianne maar van gisteren. Ook zoiets ergerlijks.Het is een beetje een te lang verhaal. Ook ik mis de service van de ervaren krachten! Op klachten via 'contact' wordt totaal niet gereageerd, je hoort er niets meer op! Ik heb al 2 x een klacht doorgegeven. Het best is ze gewoon op je blog vermelden :-) Blijft er jaaaaaaren staan.
    Ik heb het aan de vaste kracht postbode gisteren doorgegeven en zij vertelde uit zichzelf dit door te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog even dit omdat ik iets over 'niet lezen' lees. De postbode gisteren vertelde me ook dat ze onlangs een echte analfabeet hadden aangenomen! Een analfabeet, moet je nagaan, bij de post! Die heeft nu wel ontslag gekregen vertelde ze nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook hier zeer slechte ervaringen. Post verkeerd bezorgd, brief of kaart wordt pas na 10!! dageb bezorgd, postbezorging op verschillende tijden etc. Ik verstuur daardoor steeds meer per Internet.(waar dat kan natuurlijk). De slechte service werkt dit in de hand zodat Postnl verwacht ik steeds minder post te bezorgen krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb op 1 april een nieuwe DiGiD aan moeten vragen voor mijn belastingaangifte, begin vorig week maar weer eens gebeld. Opnieuw aan moeten vragen, omdat de eerste niet is aangekomen. Ligt die mijn mijn (onder?)buurvrouw? De tweede poging nu dus gelukkig wel ontvangen, dus ik kán mijn belastingaangifte eindelijk versturen!
    En zo moet ik geregeld twee of driemaal wachtwoorden e.d. aanvragen, omdat de eerste pogingen langer dan een maand onderweg zijn - mijn buurvrouw geeft de verkeerd bezorgde post niet door.
    Natuurlijk bezorg ik de post(hier drie parallelle straten, met allemaal dezelfde huisnummers...) wel bij de mensen in de wijk - ik weet zelf veel te goed hoe vervelend het is als post niet aankomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier dezelfde slechte ervaringen. Door omstandigheden was mijn echtgenoot het afgelopen jaar thuis en die 'ving' de postbode op en gaf hem de verkeerd bezorgde post weer mee terug. Het is een oude opa die volgens ons de hele dag op straat loopt. Zijn reactie is telkenmale: ach kan gebeuren hè verkeerde post. Grrr. Nij mijn man weer werkt, doen we de post in de brievenbus die hier om de hoek staat en hopen dat de post dan wel goed bezorgd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Post vanuit België naar Nederland (2 uur met de auto) doet er zo'n 10 dagen over om bezorgd te worden. Met verjaarskaartjes houd ik er al rekening mee: beter een paar dagen te vroeg dan te laat!

    Siebrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook hier wordt onze post regelmatig bij de buren gedeponeerd en andersom. En wij wonen op het platteland, en er staan maar weinig huizen! Dus hoe slordig kun je zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik schreef vorige week ook al op mijn blog over PostNL.
    Het is een grote puihoop daar, hoop er snel wat aan gedaan word want zo zakt het vertrouwen wel in de schoenen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik merk via het werk dat er erg veel post zoek raakt. Heel vervelend wanneer het bijvorbeeld contracten zijn die automatisch verlengd worden wanneer mensen niet reageren, terwijl ze wellicht veel goedkoper uit kunnen zijn.
    Zelf gaat het hier redelijk goed, al hadden we bijna een plasmatv gehad. Bezorger kwam met het pakket aan de deur en toen ik aangaf dat ie waarschijnlijk verkeerd zat gaf ie aan nee echt niet, op mijn vraag om nog een keer goed naar het adres te kijken duurde het erg lang voordat hij in de gaten had dat ie echt elders moest zijn. en eerlijk had er anders gewoon voor getekend en het pakket in de gang neergezet. Ben er een beetje klaar mee. Overigens was dit ook nnog een bezorger die al jarenlang bij de post werkt. Maar kan me voorstellen als je collega's zoveel fouten maken je de lol van het werken ook vergaat.
    Hier een dorp verderop hadden ze ook een analfabeet als bezorger. deze was wel heel makkelijk, bezorgde de ene week alle post bij 5 huizen aan het begin van het dorp. de week erop was de andere kant van het dorp aan de beurt.
    Lekker makkelijk. Hier kan je als bedrijf de post binnen de gemeente laten bezorgen door de sociale werkplaats. Je zou ertoe komen om als particulier daar je post ook nartoe te brengen voor binnen de gemeente. Dan heb je er meer profijt van. In mijn ogen zijn de mensen die nu bij de post werken alsnog overbetaald, omdat ze hun werk gewoonweg niet goed doen. Je zou als burger ze makkelijker moeten kunnen aanklagen, dan was het zo afgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen