Pagina's

dinsdag 20 oktober 2009

Het gesprek

Een kort blog dit keer, tot mijn schande, maar ik heb het vandaag razend druk gehad met boodschappen, schuur opruimen, hout zagen, printer weer werkend krijgen, afspraak met de dakdekker maken, telefoontjes plegen, pakjes klaarmaken en wegbrengen, een cake bakken, boerenkoolstamppot met worst maken, en... het intakegesprek met de medewerker van het Maatjesproject waar ik eerder over schreef. Ik krijg binnenkort een kennismakingsgesprek met een 35-jarige man die na een hersenbloeding in een rolstoel belandde en daardoor in een isolement is geraakt. Hij kan inmiddels weer redelijk lopen en is er klaar voor om weer onder de mensen te komen. Ik ga hem daarbij helpen. Of het een beetje klikt moet uit het kennismakingsgesprek blijken. Hij woont in een verzorgingscentrum niet ver hier vandaan, dus dat is makkelijk. Bedoeling is minimaal eens in de veertien dagen iets leuks met elkaar te ondernemen, het is maar net wat je allebei leuk vindt. Ik heb er veel zin in, maar spannend blijft het wel.

En nu ga ik me opjurken voor een gezellig avondje met de meiden van de schilderclub in het café. Morgen ben ik er weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten