Pagina's

zaterdag 24 oktober 2009

Koud!

De c.v. is nog niet aangeweest, maar ik denk niet dat ik het nog veel langer kan uitstellen. Gisteravond heerlijk een ouderwetse kruik mee naar bed genomen. Lat-vriend had weer nachtdienst, dus helaas kon ik mijn ijsvoetjes niet aan hem warmen, hij wel aan de nog warme kruik toen hij om half zes vanmorgen aanschoof!

Maar nu heb ik het koud, ondanks dikke trui en toffels. Omdat ik boven zit, heeft het niet veel zin om beneden de houtkachel aan te steken, dat is toch meer iets voor 's avonds. Eigenlijk heb ik alleen koude handen, ik merk het met typen, dat gaat gewoon minder soepel. En aangezien op de toetsen rammelen mijn werk is, is dat niet goed voor mijn productiviteit. Ik probeer vandaag nog vol te houden, maar ik ben bang dat ik morgen niet meer met mijn handen van de thermostaat af kan blijven. Ik troost me er maar mee dat het al bijna november is en dat ik toch al heel wat moet hebben bespaard. Vorig jaar stond de thermostaat overdag zelfs op 21 graden, nu vind ik 19 graden aangenaam genoeg, met de houtkachel aan is het dan 's avonds 20 tot 21 graden. Maar 18 graden als je stilzit? Er zijn grenzen...

2 opmerkingen:

  1. Wat zeg je van handschoenen zonder vingers of polswarmers zoals Charmaine (vallen en opstaan) die maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die zijn superleuk, daar heb ik ook al aan zitten denken, maar het zijn vooral mijn vingers die koud worden, dus ik weet niet of dat werkt. Maar het proberen waard, ik zal Charmaine eens om een haakbeschrijving vragen.

    BeantwoordenVerwijderen