Pagina's

donderdag 15 oktober 2009

Maatjesproject

Eindelijk heb ik de stap genomen. Ik heb me opgegeven voor het zogeheten Maatjesproject in mijn stadje. Ze zoeken daarvoor vrijwilligers die na een intakegesprek gekoppeld worden aan een oudere of iemand die door sociale of psychische problemen in een isolement is gekomen en met wie je dan (ongeveer) eens in de veertien dagen iets gaat doen. Dat kan variëren van een bezoekje aan een markt tot een fietstochtje door het bos. Ik zocht al een tijdje naar een nuttige tijdsbesteding naast werk en hobby's en dit leek me perfect. Ik heb vanmorgen een email gestuurd en heb nu een afspraak voor a.s. dinsdag. Ik vind het vreselijk leuk en heel spannend tegelijk. Gelukkig is er goede begeleiding en na tien weken wordt geëvalueerd hoe het contact verloopt. Je kunt dus altijd aangeven of je elkaar bij nader inzien misschien toch niet zo ligt. Gaat het goed, dan duurt zo'n contact in principe maximaal een jaar, maar niemand houdt je natuurlijk tegen als je het voort wilt laten duren omdat je het gewoon goed met elkaar kunt vinden. Heb er erg veel zin in.

3 opmerkingen:

  1. Wat mooi en bijzonder dat je je hiervoor hebt opgegeven. Je kan heel veel voor deze mensen betekenen op deze manier. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.

    Gr Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henriëtte, eigenlijk waren jij en wat je met je gezin doet voor mij het laatste duwtje in de rug om ook daadwerkelijk iets te gaan doen en er niet alleen over te denken. Bedankt dus nog. Jullie sterkte met de reis. Hoop dat jullie veel spullen hebben verzameld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super initiatief. Ik hoop dat alle partijen er veel plezier aan gaan beleven. Ik lees er tzt graag over :)

    BeantwoordenVerwijderen