Pagina's

woensdag 11 november 2009

Voordelig weekje

Het gaat me deze week makkelijk lukken om ruim binnen mijn boodschappenbudget te blijven. Maandag heb ik een brood gekocht en verder had ik eigenlijk nog niets nodig. Straks ga ik naar mijn ouders, waar mijn moeder net als vroeger om klokslag twaalf een paar boterhammen maakt met een kopje koffie erbij. Het is de enige keer in de week dat ik boter op brood eet; het lijkt maar niet tot mijn moeder te willen doordringen dat ik al twintig jaar geen boter meer op mijn brood smeer. Ik vind het niet erg, op de een of andere manier hoort het er daar bij, en af en toe wat boter schijnt ook helemaal niet slecht te zijn.

Vanavond ga ik uit eten met de meiden van de kladderclub (schilderercursus). Op mijn verjaardag kreeg ik een leuke tegoedbon van ze voor eten en een bioscoopje met zijn vijven, waarbij ik mijn portemonnee thuis mag laten. Dat belooft erg gezellig te worden, we zijn net "Sex and the City" met zijn vijven. Vijf totaal verschillende persoonlijkheden, omstandigheden en levensinstellingen, maar we kunnen het vanaf schilderles 1 wonderbaarlijk goed met elkaar vinden. We hebben vreselijk veel lol, maar kunnen ook heel serieuze gesprekken voeren. Zeldzaam. Dat wordt dus een superleuke avond.

Morgenavond eet ik bij mijn zus en zwager. Ze zijn sinds twee weken weer in het land na zeven maanden in hun huis in Griekenland te hebben doorgebracht. Mijn zwager gaat vrijdag weer voor vijf weken terug, onder andere om de katten te verzorgen. De oudste redt zich wel, die vangt van alles, maar de kleintjes hebben nog wel wat hulp nodig, al voedt moederpoes ze erg goed op. De Grieken hebben blijkbaar ook ontdekt dat er kattenliefhebbers op de berg wonen, want een maandje terug kwam er opeens een nieuwe kat aanlopen, volgens mijn zwager 'over de muur gegooid'. Ze wonen namelijk heel afgelegen, dus het is stug dat die kat de weg erheen zelf heeft gevonden. En wat doe je dan? Je laat zo'n beest niet verhongeren, dus mag ook hij meeëten. Wat het belangrijkst is, is dat de katten op tijd gesteriliseerd/gecastreerd worden, voordat ze bij thuiskomst weer zo'n verrassing vonden als een half jaar geleden in de vorm van drie pluizenbolletjes (niet de bedoeling, maar zoooooo leuk en lief). Helaas kan ik mijn zwager nog geen bijdrage uit de advertentie-inkomsten van mijn weblog meegeven, want dat loopt jammer genoeg niet zo erg. Voorlopig komt de bijdrage dus nog gewoon uit eigen zak.

Vrijdag eet ik erwtensoep uit de vriezer en brood, en het weekend zie ik nog wel. Ik heb nog fruit en broodbeleg genoeg in huis en er ligt nog wel het een en ander aan vlees in de vriezer, dus ik zou het moeten kunnen redden met alleen nog een bezoek aan de groenteboer.

En nu snel de deur uit, anders loop ik moeders boterhammen mis!

5 opmerkingen:

  1. Lekker hoor bammetjes eten met je moedertje. Lief he dat het klaar staat.
    Tsja... ik had vanmorgen toch echt al een bijdrage gedaan!!

    Nou ik ga weer ff verder schoonmaken en dan de jongste uit school halen.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer genoeg worden wij niet echt ergens uitgenodigd met ons grote gezin, haha. Ik zou het anders wel heel leuk en gezellig vinden om eens een keertje over te slaan met koken.

    Smakelijk alvast de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De bammetjes waren weer heerlijk boterig :-)
    Ik waardeer je bijdragen ook zeer, Schuldenaar, maar vooral de Google Ads schieten niet op. Maar geduld is een schone zaak. Heb ook bij jou weer even geklikkerdeklikt.
    Sandra, zo heeft iedere situatie zijn voor- en nadelen. Ik zou het weer leuk vinden om wat vaker voor zo'n grote kliek te koken. Maar geduld, er komt een tijd dat ze het huis uit zijn, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Denk dat ik net drie kattenbrokjes bij elkaar geklikt heb :) Ik heb alleen maar Google Ads en het verschilt per dag. Ligt natuurlijk ook aan het type advertentie, plus de klikkers/kliksters. Via wie heb je de andere advertenties?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je Christel, kopje van de katten :-) Ik heb jou ook weer wat kiva-centjes bezorgd, probeer ik toch elke dag een of twee keer te doen. De andere advertenties zijn van tradetracker. Ik denk er zelf ook over om Kiva in mijn liefdadigheidsfonds op te nemen, ziet er erg nuttig uit.

    BeantwoordenVerwijderen