Pagina's

maandag 7 december 2009

Avondje Amsterdam

Ik heb veel zin in het concert vanavond. Paradiso heeft voor mij nog altijd iets magisch. Toen ik jong was, was het verboden gebied voor ons, want voor Paradiso stonden altijd hashdealers en het was er gevaarlijk voor jonge meisjes, althans zo dachten mijn ouders erover. Nu heeft het poppodium een heel ander imago. De sfeer is er altijd geweldig, wat niet in de laatste plaats te danken is aan het prachtige gebouw, dat ondanks verbouwingen altijd blijft aanvoelen als een oude hippiekerk.

Ik ben een geboren Amsterdamse en zal altijd een plekje in mijn hart houden voor die mooie stad, maar ik hoef er niet meer te wonen. Hartstikke leuk voor een dagje uit, maar mijn dorp heeft ook alles, zonder parkeergeld, zonder lange reistijden en zonder mensen die je met van alles en nog wat lastigvallen of erger. Een van de grote nadelen van Amsterdam vind ik nog steeds het torenhoge parkeergeld en het gebrek aan parkeerruimte. Als ik naar vriendinnen ga die daar wonen, ga ik het liefst met de trein, maar dat is ook niet altijd handig.

Maar vanavond hebben we hooguit last met het vinden van een plekje voor de auto, want vriendlief heeft via zijn werk een speciale kaart om in Amsterdam te parkeren. Die mag hij als hij het niet te gek maakt ook buiten werktijd gebruiken. Geen parkeergeld dus vanavond. Ook hebben we nooit benzinekosten als we met zijn auto ergens heen gaan (wat we dus zoveel mogelijk doen), want hij betaalt een vast bedrag per maand aan zijn baas en daar wordt ook benzine van betaald. Dat maakt sommige uitstapjes of iets ophalen van Marktplaats toch altijd een stuk aantrekkelijker.

Vandaag is er een belangrijke brief van mijn vriend aan het deurwaarderskantoor waar zijn schuld loopt op de bus gegaan. Duimen jullie mee voor een positief antwoord?

2 opmerkingen: