Pagina's

dinsdag 29 december 2009

De keerzijde

De keerzijde van de Marktplaats-medaille is dat het ook leuke contacten en geld oplevert. Zo is vandaag na een vlotte emailwisseling en zonder enig probleem mijn fat-boy (voor wie ze niet kent: een veel te dure, maar wel erg lekkere megagrote zitzak) opgehaald door een aardige mevrouw en een enthousiast jongetje voor wie de fat-boy bestemd was (om met zijn vriendjes op te gamen...). Van de week is ook het grootste deel van de saunahandel opgehaald, daarvan heb ik nu alleen nog de saunakachel met ombouw over. Van de overtollige huisraad van mijn vriend zijn inmiddels een koelkast, een fornuis, een servies, een paar bronzen beeldjes en wat boeken verkocht. Daarvan kan hij makkelijk een nieuwe kledingkast en een kleine eettafel kopen, veel meer heeft hij niet nodig.

Op mijn email aan Marktplaats waarin ik voorstelde een optie toe te voegen waarmee je kopers/verkopers een negatieve of positieve aantekening kunt geven, kreeg ik vandaag trouwens al een reactie. Bij de categorie Diensten schijnt dit al te kunnen, maar mijn voorstel wordt meegenomen in het volgende interne overleg. Of dat werkelijk gebeurt is natuurlijk maar de vraag, maar ik vond het wel netjes dat ze zo snel reageerden.

Zelf heb ik vanmiddag een kattenkrabpaal voor vijf euro opgehaald, want ik ben begonnen met het inrichten van de kattenkamer. We hebben besloten de katten van mijn vriend op 1 januari hierheen te halen, zodat ze met oud en nieuw nog in hun vertrouwde omgeving zitten. Omdat er vloerbedekking in de aanstaande kattenkamer ligt, heb ik voor weinig geld een coupon vinyl op de kop weten te tikken, want vooral de cyperse eet erg gulzig en geeft dat vaak ook weer over. Ik ben aan het nadenken over een soort kattentrapeze, waarvan ik een plaatje heb gezien, zodat ze wat te hangen en te bungelen hebben als ze zich vervelen. En ik heb een stevige kartonnen ton die ik ga beplakken met projecttapijt waar ik nog een rol van in de schuur heb staan, zodat ze lekker kunnen krabben. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat als ze eenmaal hier zijn. Ik denk in ieder geval wel dat ik straks vaak in dat kamertje te vinden ben.

Zoals ik al eerder schreef doe ik niet aan vogels voederen, omdat ik dan alleen roeken en zeemeeuwen op mijn terras krijg en die halen ook mijn plantenbakken leeg. Ik hou het dus bij oud brood op het dak van mijn schuur gooien voor ze, want ook roeken en zeemeeuwen moeten natuurlijk eten. Maar voor de vogelvoederaars onder ons is dit misschien wel leuk: Een voederkrans maken. Een vriendin van me maakt vogelkransen. Smelt vet in een tulbandvorm en roer daar gemengd vogelzaad doorheen. Blijven roeren totdat het vet weer stolt, anders zakt al het zaad naar de bodem. Als je er een paar stukken ijzerdraad in steekt voordat het gestold is, kun je de krans ook ophangen.

6 opmerkingen:

  1. Je kunt het in plaats van in kransvorm natuurlijk ook in plastic bekertjes gieten met een haakje bovenin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie de katten houden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vogels voeren en katten gaan ook niet zo goed samen ;)
    Mocht het niks worden met de verkopers beoordelingen, meld het even. Dan ga ik er ook wel achteraan mailen, vind het namelijk echt een topidee, en misschien doen wel meerdere lezers mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan natuurlijk helemaal geen kwaad als jij daar persoonlijk (en anderen die achter dit idee staan) ook een mailtje aan wijdt, Budgetstudent, goed idee. Op Ebay bestaan die beoordelingen al heel lang en dat werkt perfect. Je moet natuurlijk wel de mogelijkheid krijgen om op een negatieve beoordeling te reageren. Door die feedback kun je zelf bepalen of een verkoper/koper betrouwbaar op je overkomt. Bovendien zullen mensen dan waarschijnlijk iets zorgvuldiger met hun biedingen en hun verantwoordelijkheid omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee, van die positieve en negatieve aantekening voor Marktplaats. Dat hebben ze bij eBay ook, en geeft je als koper een idee van de betrouwbaarheid van de verkoper.

    Eigenlijk zouden ze het ook moeten doen voor kopers, want ik heb al hartstikke veel verkocht via Marktplaats, aan kopers die vervolgens afhaakten.

    BeantwoordenVerwijderen