Pagina's

maandag 21 december 2009

Nippertje

Zou ik toch bijna vergeten om mijn dagelijkse blogje te schrijven. Wat zo'n wollig hoofd al niet teweeg brengt. Vandaag een rustig dagje gehouden en onder andere allerlei spullen van mijn vriend op Marktplaats gezet. En ik kan wel merken dat mensen vanwege het weer thuis blijven en de deur niet uitgaan, want er wordt voortdurend geboden, geweldig! Ook veel mailtjes met vragen, die beantwoord ik netjes, al weet ik dat mensen vaak niets meer van zich laten horen. Met mijn vriend overlegd, en ik ga morgen een aantal biedingen aannemen, levert al met al een leuk bedrag op en zijn huis wordt weer wat leger. Ik merk aan hem dat hij afscheid aan het nemen is van zijn vorige leven, en dat valt hem niet mee. Hij heeft daar achttien jaar gewoond, waarvan veertien jaar met zijn vorige vriendin, die met haar vertrek veel pijn heeft achtergelaten. In principe moet dus alles wat van hen samen was de deur uit. Ik probeer hem duidelijk te maken dat je niet je hele verleden hoeft weg te gooien, ik zou niet willen dat hij daar later spijt van krijgt, en dat hij toch ook heel lang heel gelukkig met haar is geweest. Maar ik snap dat hij het moeilijk vindt, probeer hem daar ook wel bij te helpen. Een uurtje geleden smste hij dat hij naar me toe kwam, ondanks dat er weer sneeuw is gevallen en de wegen slecht begaanbaar zijn. Hij vlucht, maar gelukkig heeft hij iemand om naartoe te vluchten. Ik ga dus weer naar beneden, gezellig samen nog een uurtje voor het kacheltje, dat loeit dat het een lieve lust is.

Morgen moet ik de meterstand voor het gas opnemen. Ben heel benieuwd naar mijn eindafrekening!

2 opmerkingen:

  1. Je vriend wordt door deze verhuizing wel erg geconfronteerd met zijn verleden. Er komt natuurlijk van alles naar boven wanneer je gaat inpakken. Dat heb ik ook met spulletjes van de kinderen van toen ze klein waren. Wanneer deze door je handen gaan, waan je je ineens weer jaren terug en zie je de kinderen weer zoals ze toen waren.Wel lief van je dat je er rekening mee houdt. Ik denk meer dat je vriend een soort van melancholische stemming heeft op dit ogenblik en dan is het toch heerlijk dat er iemand voor hem is.
    gr. Lege Zakken Vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zoveel begrip hebt en je vriend zo opvangt.
    Door dit weer levert kerst zo nog wat op...

    Ik merk dat ik niet rij en dus ook weinig uitgeef.
    Dat is ook wel fijn, geen onzindingen met kerst.

    BeantwoordenVerwijderen