Pagina's

zondag 13 december 2009

Zondagbepje

Brrrr, wat is het koud buiten. Heerlijk weer, hoor, van mij mag het de hele winter zo blijven, maar omdat ik me al een paar dagen wat gammel voel lijkt mijn lichaam er extra moeite mee te hebben om warm te worden.

Vanmorgen even een overeenkomstje opgesteld voor de vorige bewoonster van het huis dat mijn vriend aangeboden heeft gekregen, waarin de spullen worden genoemd die hij van haar overneemt, en meteen vijftig euro betaald, een koopje. De oude mevrouw vond het blijkbaar erg gezellig dat we er weer waren en kletste honderduit. Daarna een gratis magnetron opgehaald (ter vervanging van mijn magnetron die een paar weken geleden de geest gaf) bij een kennis.

Gisteren een make-upworkshop gehad met zeven vriendinnen. We hadden dat al eerder gedaan in een andere samenstelling en dat was zo ontzettend gezellig dat deze kerstversie ons ook wel wat leek. Voor vijf euro per persoon werden we ontvangen met koffie en kerstkransjes en kregen we eerst algemene uitleg over wat het verschil tussen lichte make-up voor overdag en wat zwaardere make-up voor een feestje 's avonds was. Daarna mochten we onder deskundige begeleiding zelf gaan kliederen. We zagen er na afloop allemaal prachtig opgemaakt uit, iedereen was weer heel tevreden. Voor die vijf euro kregen we ook nog een glaasje wijn en nootjes, en na afloop kreeg iedere deelneemster nog een klein tasje met een mini-oogcrème en een moisturizer. Dat is nog eens waar voor je geld. Natuurlijk vinden ze het daar leuk als de deelnemers ook iets kopen van wat ze tijdens de work-shop hebben gebruikt, maar daar wordt niet op aangedrongen en dat is heel prettig. Gelukkig kocht een aantal ook daadwerkelijk iets, dus was het voor de salon ook een lonende middag.

Met de vriendin die uit Amsterdam was gekomen heb ik daarna bij mij thuis nog een wijntje genomen en voor ongeveer een half jaar bijgekletst, en daarna hebben we een restaurant opgezocht waar ik nog niet eerder was geweest, maar dat uitstekend beviel. Daarna muziek luisteren in mijn stamkroegje en pas om half drie helemaal gaar en met suizende oren, maar helemaal vrolijk, weer thuisgekomen. Een dag met een sterretje.

Vanochtend sloeg het lamlendige gevoel natuurlijk weer in alle hevigheid toe, want iets onder de leden laat zich wel even wegdrukken, maar steekt daarna natuurlijk dubbel zo hard de kop op. Vandaag maak ik er dus maar een rustig oplaaddagje van. Nu nog een paar uurtjes werken en dan lekker op het jakvel (het caviavel noemde mijn vriendin het) opwarmen voor het houtkacheltje. Met eten maak ik het me makkelijk met een soepje en brood.

2 opmerkingen:

  1. Als ik het koud heb dan neem ik een beker chocolademelk met daarin kaneel en gemberpoeder, of een beker bouillon met aroma hot. Als je bij een chinees restaurant wat eet dan "slaan je de vlammen" ook altijd uit.
    Daar wordt veel gebruik gemaakt van gember en pepertjes. Trouwens Beterschap!
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere combinatie, Gerrie, chocolademelk met kaneel en gemberpoeder, daar zou ik nooit zelf opkomen. Ga ik een keer proberen. Verse gemberwortel heeft dat verwarmende effect zeker, dat doe ik ook wel eens in mijn thee, misschien een goed idee om dat vanavond in ruime mate in een roerbakje te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen