Pagina's

zondag 27 december 2009

Zuinige zondag

Heerlijk, het is weer een gewone dag na kerst. Vandaag ben ik eindelijk naar mijn ouders geweest, nadat mijn vriend mijn auto met startkabels aan de praat had gekregen. Omdat mijn ouders van de week niet aan het minimale bestelbedrag van de boodschappenbezorgdienst kwamen, heb ik het bedrag met voorraadboodschappen voor mezelf aangevuld, die ik vandaag dus mee naar huis heb genomen. Toen ik het verschuldigde geld daarvoor op tafel legde, wilde mijn moeder daar niets van weten. Ze waren allang blij dat ik de boodschappen voor ze had geregeld en "je moet toch ook heen en weer en dat kost je steeds benzine". Na enig tegenstribbelen dat dat nergens voor nodig was heb ik het geld dus weer in mijn zak gestopt, met de belofte het bij een nieuwe accu te leggen. Het is dat ik weet dat mijn ouders niet weten wat ze met hun geld moeten doen, dus hoef ik me er niet schuldig over te voelen. En een nieuwe accu heb ik inderdaad wel nodig. Ik ging dus naar huis met een tas vol gratis boodschappen. Mijn voorraadkast is weer aardig bijgevuld.

En wat was het druk onderweg! Normaal kan ik op zondag rustig doorkachelen, maar nu was het een rommeltje op de weg. Veel onzekere rijders ook, mensen die links bleven rijden of met zeventig kilometer per uur over de snelweg tuften waar je honderdtwintig mag. En op de terugweg hoosde het ook nog eens en zat ik op zondag opeens in een file, die gelukkig niet al te lang duurde. Wat zo'n koopzondag al niet te weeg kan brengen, want daar wijt ik de drukte maar aan. Alsof er de afgelopen weken nog niet genoeg gekocht is!

Het eten vanavond bestond gedeeltelijk uit wat er over was van gisteren. Geen kaasfondue dus, maar de tweede helft van de rollade met een restje pepersaus, aardappel-knolselderijpuree uit de diepvries (die ik een paar weken geleden in een opwelling bij AH meenam), sperziebonen en broccoli met kaas uit de oven. En dit keer wél ijs toe waar we gisteren niet aan toe zijn gekomen.

Morgen is alles echt weer normaal. Ondanks dat ik niet echt iets aan kerst doe, ben ik de afgelopen dagen te weinig aan werken toegekomen, dus morgen maak ik een frisse start.

1 opmerking:

  1. Lekker he dat het normale leven weer op gang komt. Zelf heb ik altijd wat moeite met die dagen.

    BeantwoordenVerwijderen