Pagina's

maandag 22 februari 2010

Een stukje cake

Toen vanochtend om half 12 mijn oude internetverbinding opeens niet meer werkte, en mijn nieuwe verbinding volgens het sms-je van Tele2 pas vanavond om zeven uur in werking zou treden, was ik niet blij. Wat ben ik toch afhankelijk van dat verdraaide internet. Om dingen op te zoeken voor mijn werk, om sociale contacten te onderhouden, om te kijken wat voor weer het wordt, om het laatste nieuws te lezen, om ter ontspanning weblogs te lezen en om te internetbankieren. Ik voelde me vanmiddag echt een beetje geamputeerd. Vanavond dus maar met frisse tegenzin aan het aansluiten gegaan. Stekkertje hier, aansluitinkje daar (met leesbril én zaklampje, want potjandorie wat een kleine lettertjes allemaal), van hier naar daar en weer terug. Om mijn internetverbinding in te stellen moest ik eerst contact maken met een snoertje, en dat lukt dus niet als je computer een verdieping hoger staat dan je modem. De laptop er dus maar bijgepakt, waar ik met moeite op type omdat ik aan een ergonomisch supertoetsenbord gewend ben (waar een ander weer niet op kan typen), de benodigde instellingen ingesteld. En voila, na wat geklooi en gehannes floepte mijn verbinding weer aan. Een stukje cake dus uiteindelijk. Valt me zat mee. de telefoon is een ander verhaal, ik heb opeens een (hopelijk tijdelijk) ander nummer, merkte ik toen ik mezelf niet kon bellen met mijn mobiel. Toen ik na even nadenken zo slim was om dat andersom te proberen, meldde mijn mobiele telefoon dat ik een oproep had gemist van een mij onbekend nummer. Dat nummer teruggebeld en mijn huistelefoon ging keurig over. Misschien is er wat tijd nodig om mijn oude nummer over te zetten, ik wacht het even af.

De HD-recorder voor televisie is morgen pas aan de beurt, ben benieuwd of dat net zo makkelijk gaat. Door het van de wereld afgesloten zijn heb ik uit pure nijd en onmacht wel een flinke berg werk verzet. Eigenlijk is internet dus slecht voor mijn productiviteit, maar errug goed voor mijn humeur.

Nu weer even bijlezen op de weblogs en dan de verzette berg werk nog even wat hoger maken. Wat zal ik tevreden slapen vannacht.

1 opmerking:

  1. Goed gedaan...ik weet nog hoe mijn man zich ergerde toen hij hiermee bezig was. Ook hadden we een tijdje geen internet maar dat miste ik ontzettend, wat doe ik toch veel met de pc en het internet.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen