Ik ben inmiddels in staat om de decoder voor mijn interactieve televisie van Tele2 uit het raam te gooien. Twee avonden mee bezig geweest, twee keer een half uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk. De vriendelijke dame die me de eerst keer te woord stond moest toegeven dat het voor haar ook allemaal nieuw was en pakte er doodleuk dezelfde handleiding bij die ik zelf al tien keer had doorgenomen.
Een vrije en korte samenvatting van het gesprek:
HD: "Hebt u alle stekkertjes goed aangesloten?"
OodT: (nog berustend) "Ja, alle stekkertjes zijn goed aangesloten, ook de modem en de HDMI-kabel."
HD: "O... heeft u -blabla- al geprobeerd?"
OodT: "Ja, (ik kan redelijk goed lezen) dat heb ik gedaan, want dat staat in de handleiding."
HD: "Nou, dan weet ik het ook niet meer. Ik kan u wel een nieuwe afstandsbediening sturen."
OodT: (ik moet iTV ook kunnen activeren met mijn gewone afstandsbediening, dus dat lijkt me geen oplossing) "Ik denk niet dat het daaraan ligt, want ik krijg de inlogpagina van Tele2 niet eens op mijn hdmi-kanaal."
HD: "Ik ga even overleggen met een collega " (vijf minuten later:)"Probeert u eens de decoder te resetten..."
OodT: "Dat heb ik al drie keer gedaan, evenals de modem. Weet u wat, ik ga zelf nog wel het een en ander proberen..... bedankt voor de hulp." (altijd vriendelijk blijven, dat meissie kon het ook niet helpen)
Dus de HDMI-kabel vervangen door de scart-kabel (zou aan het snoer kunnen liggen), wat ook de oplossing niet was, en nog wat verder geknoeid, tot ik het helemaal zat was.
De avond erna maar weer gebeld, in de (ijdele?) hoop iemand aan de lijn te krijgen die iets over de techniek van het nieuwe speelgoed wist. Een meneer dit keer, die me ten einde raad aanraadde overal de stroom af te halen, alles een voor een weer aan te sluiten, steeds met twee minuten tussenpauze, dan drie kwartier te wachten (decoder moet informatie downloaden) en het dan nog een keer te proberen.
Nou, helaas pindakaas, nog steeds een hatelijk blauw beeld... Persoonlijk vermoed ik dat Tele2 mijn aansluiting nog niet technisch heeft afgeleverd (volgens de helpdesk wel), maar er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de decoder zelf. Ik kan er niet tegen als ik niet weet welke fout ik precies probeer op te lossen. Als ik vanavond voldoende ben afgekoeld, ga ik maar weer eens bellen. En anders stuur ik de hele zooi terug en mogen ze alles nieuw sturen. Of ze sturen een gratis monteur. Waarom kunnen dit soort dingen nou nooit zonder problemen gaan?
Gelukkig doet mijn internet en mijn telefoon het wel gewoon, anders had ik nu al over het plafond gekropen van frustratie. Televisie is minder belangrijk, maar het moet het wel gewoon doen!
Consuminderen gaat op dit moment vanzelf, want ik kom op een enkel bezoekje aan de groenteman na de deur bijna niet uit. Eten gaat hapsnap tussen het werken door (wel zo gezond mogelijk) en komt veelal uit de vriezer. Ik zit lekker weggedoken in mijn deadline-schulp. Nog twee weken, dan mag ik eruit. Om wat leuks in het vooruitzicht te hebben, heb ik voor 16 april (dan weet ik zeker dat ik mijn geld binnen heb) een weekendje Brussel voor mij en mijn vriend geboekt voor een heel vriendelijk prijsje, in een viersterrenhotel met een sauna erbij en een jacuzzi op de kamer. In ieder geval iets om naar uit te kijken dus.
Hahaha, ik zie het al voor me! Ook ik zou onderhand totaal gefrustreerd zijn. Kan je vriend dit niet oplossen? Ik heb mijn man er toen op los gelaten en later een buurman verderop die er nog meer van wist.
BeantwoordenVerwijderenVeel plezier in Bruxelles....is een leuke stad.
groetjes,
Pien
Als er zoveel problemen zijn, is het waarschijnlijk het beste de monteur die ze voor dit soort dingen hebben, aan te vragen. Dan kom je er zelf niet meer uit. Heb ook zoiets gehad met mijn internetaansluiting na verhuizing. Teneinderaad monteur aangevraagd, die er toch nog een paar uur aan kwijt was. Sommige dingen zijn niet telefonisch op te lossen.
BeantwoordenVerwijderenIk doe zulke dingen al zo niet zelf keb er totaal geen verstand van. Ik laat die monteur komen (desnoods een tegen tarief) en dan is het zo gepiept.(hopelijk) Maar dit is dus de reden waarom ik niet overstap op andere provider of draadloos of glasvezel of...of..
BeantwoordenVerwijderenZoiets doet manlief hier altijd, vorige keer weet ik heeft het ook nogal geduurd toen hebben we er een halve dag van kunnen genieten en toen sloeg de bliksem in, de hele modem naar de knoppen. Gelukkig alleen de modem.
BeantwoordenVerwijderenBij mij is er (niet Tele2 maar kom) iemand komen installeren. Dat bleek eindeloos te duren en het lag gewoon aan de decoder (digicorder) ipv de afstandsbediening. Had ie goddank in overvloed. Zucht.
BeantwoordenVerwijderenDe interactieve raam is een spannende oplossing. Wij creƫren een innovatieve en leuke uitnodiging activeren gebruikers nieuwsgierigheid die hen stimuleert om samen te werken met het display.
BeantwoordenVerwijderenInteractief Raam