Pagina's

woensdag 3 maart 2010

Sperziebonen anders

De magere runderlappen waren in de aanbieding bij een van mijn supers, dus vond ik het wel weer eens tijd voor stoofvlees. Omdat ik daar altijd een oosters tintje aan geef door middel van ketjap, sambal, five-spice-poeder, komijn en koriander, vond ik dat ik ook de sperziebonen een beetje oosters moest aankleden. In de kast had ik nog seroendeng (kokos-pindamengsel) staan, in de koelkast nog wat satésaus. Het resultaat was erg lekker moet ik zeggen:

Het recept:
350 gram sperziebonen
1 ui, gesnipperd
1 theelepel kerriepoeder
2 theelepels kant en klare satésaus
seroendeng (plm. 1 á 2 eetlepels, naar smaak)

De sperziebonen schoonmaken, vijf minuten koken en afgieten. De gesnipperde ui even fruiten met de kerrie, sperziebonen erdoorheen roeren en een paar minuutjes meebakken. Satésaus erdoorheen roeren en seroendeng naar smaak eroverheen strooien.

Ik had het stoofvlees op niet te grote stukken gekookte aardappelen geschept, omdat de saus van het vlees dan zo lekker in de aardappels trekt.

1 opmerking: