Pagina's

donderdag 8 april 2010

Allegaartje

Een blogje naar aanleiding van wat reacties op eerdere blogs.

Kapper:
Johanna vroeg waarom ik niet zelf mijn haar verf. Simpele reden: durf ik niet aan. Ik laat de kapper eens in de zoveel tijd highlights door mijn hele haar aanbrengen, blonde strepen dus in de kleur van mijn eigen haar, zodat het grijs wat gemeleerder wordt en er niet meer zo'n duidelijke afscheidingsstreep in mijn haar zit. Dat is dus laagje voor laagje een veegje hier en een veegje daar. Op zich zou mijn vriend dat ook kunnen en ik weet zeker dat hij het wil doen, maar met iets wat bleekt ben ik toch erg bang voor een verkeerde inwerkingstijd, waardoor mijn haar jordaanblond wordt of erger. Ik zie dan die reclame voor me van die mevrouw bij de kapper: "Moet dat altijd zo lang?" waarna de kapster de plukken er met folie en al uit trekt. Voorlopig laat ik dat dus maar door de ervaringsdeskundige doen.

Katten:
Gerrie schreef: "Katten heb je niet, die zoeken zelf hun baasje." Ja, dat is zeker zo. Mijn hele leven heb ik, zelfs in vakanties, katten van anderen over de vloer gehad. Deeltijdkatten noemden wij ze. Wel de lusten, niet de lasten. De buurtkatten voerde ik nooit, ze kwamen gewoon voor de gezellig en voor een aaitje, heerlijk vond ik dat altijd. Tijdens vakanties heel wat meegemaakt met zielige katten. In Griekenland koop ik vaak een zak kattenbrokken, waar ik tijdens wandelingen altijd een zakje van bij me had, want hoe leuk ik Griekenland ook vind, wat omgaan met dieren betreft zijn het neanderthalers. Dan was ik "het kattenvrouwtje" met mijn zakje brokjes. Heb trouwens heel wat afgejankt in zielige gevallen. Gelukkig had ik als tegenpool een vrij nuchtere man, anders had ik nu een asiel thuis gehad.

Gezamenlijke rekening:
Opnieuw Beginnen vroeg waarom ik als enige geld op de nieuw te openen gezamenlijke rekening stort. Nou, omdat ik wil dat er in ieder geval één rekening is waar ook een ander toegang toe heeft, mocht mij iets overkomen. Mijn vriend heeft zelf wel een uitvaartverzekering. Ineke schreef dat ook een gezamenlijke rekening na overlijden wordt geblokkeerd, maar op de website van de ING vond ik het volgende:

"Wat er met de producten van de overledene gebeurt, wordt deels door de ING en deels door de nabestaanden bepaald. De ING blokkeert in ieder geval alle producten die op 1 naam (de naam van de overledene) staan. Onder deze producten vallen onder andere Betaalrekeningen, kredieten, Saldolijn en creditcards. Een Betaalrekening op 2 namen (en/of rekening) blijft gehandhaafd."

Dat zou dus betekenen dat mijn vriend het geld gewoon van de rekening kan halen. Ik zal er voor de zekerheid nog even over bellen. Twijfel ik, dan is een andere optie dat mijn vriend bij zíjn bank een en/of-rekening opent waar ik geld op stort, dan kan hij er altijd bij als mij iets overkomt.

Bah, wat een naar onderwerp eigenlijk, het voelt een beetje als de goden verzoeken om je met je eigen overlijden bezig te houden. Vanaf nu dus weer terug naar het heden en genieten van het leven.

De paprikaplantjes beginnen hun groene kopjes boven de aarde uit te steken, wat een leuk moment is dat toch altijd. Ik wil nog veel meer zaaien, maar ik weet niet zo goed wat. Eerst maar eens kijken welke soorten zaailint Aldi zaterdag heeft liggen.

5 opmerkingen:

  1. Maar die nare verhalen horen wel bij het leven. Wij hebben net ook alle rekening op beide namen laten zetten zodat we er allebei over kunnen beschikken als 1 van beide dood gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees nu net op de site van ING dat ik bij een gezamenlijke rekening wel ook een pas voor mijn vriend moet aanvragen, omdat de pas van de overleden persoon wel wordt geblokkeerd, de pas van de ander niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt hoor als je een en/of rek heb bij de ING kan je vriend er gewoon bij wij hebben het pas meegemaakt bij mijn ouders, mijn vader overleed en mijn moeder kon gewoon bij de rekening.
    Wel word hij dan later op 1 naam gezet en de pas ongeldig verklaard

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik heb een voorstel: laat je haar op een natuurlijke manier grijs worden! We eten zo biologisch en natuurlijk mogelijk, we leven zo gezond mogelijk, milieuvriendelijk en duurzaam. Dus waarom geen natuurlijk haar? Grijs is best mooi, hoor. Ideetje?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi grijs is absoluut niet lelijk, Mieke, maar mijn haar wordt echt goor grijs. En ach, blond staat me nu eenmaal beter en ik voel me er een stuk beter mee. En dat vind ik ook belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen