Pagina's

vrijdag 25 juni 2010

Verleidingen weerstaan

Ik heb net kattengras en wat boodschapjes bij de Aldi gehaald, maar... daarvoor moest ik een stukje over de wekelijkse markt. En laat ik bij het passeren van de visstal nou ontzettende trek krijgen in gerookte makreel. Ik stond al bijna te bestellen, maar kon mezelf nog net op tijd streng toespreken. Ik heb nog genoeg in de koelkast voor op brood, dat moet eerst maar eens op! Volgende keer toch maar ontbijten voordat ik langs lekkernijen moet. Daarna langs een kledingstal met allemaal van die vreselijk vrolijke jurkjes die zo goed bij dit heerlijke weer passen. Nee! Kiezen op elkaar en doorlopen. Met de blik stief naar beneden gericht langs de kraam met mediterrane specialiteiten gebeend, want o, ik ben zo'n sucker voor olijfjes, kaasjes en zonnige liflafjes. Pff, weer een obstakel omzeild. Bij de bloemenwinkel waar ik altijd kattengras koop stonden prachtige struikjes op stam buiten, voor maar 2,50 euro per stuk, twee voor 4 euro. Nee!! Er staat genoeg op mijn terras, nergens voor nodig om er nog iets bij te kopen. Pure hebzucht.

Door de boodschappen gisteren en de Aldi en het kattengras vanochtend is er nu nog iets meer dan 24 euro over van mijn maandbudget. Nou, dat had na mijn rondje dorp van vanochtend heel wat minder kunnen zijn! Hebben jullie ook meer koopneigingen als het zulk heerlijk weer is?

7 opmerkingen:

  1. Ik heb daar gelukkig nooit last van. Zie wel allerlei leuke jurkjes bij andere dames maar het doet me niks als ik in mijn 3kwart broek van 3 jaar terug, misschien wel 4 jaar en mijn t-shirt van vorig jaar voorbij loop. Ik voel me niets minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar, ik word ook heul erg hebberig van plantjes, vooral als ze goedkoop zijn. Eigenlijk ben ik altijd op koopjesjacht.
    Goed hé, dat je er zo aan voorbij gelopen bent.
    Kniepertie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is me te warm om buiten te zijn en rond te sloffen, maar ik krijg met dit weer wel erg veel zin om nóg meer leuke zomerkleren te kopen. Maar IK HEB GENOEG! En ik ben nu toch serieus aan het werk om er een paar maten af te krijgen - dan slaag ik ook weer beter vwb kleding...
    Met mijn "tuintje" (= groot balkon) heb ik wat dat betreft mazzel: er past nu écht niets meer bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomer en winter kan ik wel wat leuks vinden om te kopen. Dus ik winkel gewoon minder en werk met lijstjes van wat ik nodig heb.
    In mijn achterhoofd hou ik een lijstje bij met verjaardagen, gewenste kleren ed dan kan ik bij een aanbieding toeslaan.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met dit weer juist niet.. ik hou niet van deze warmte dus ik doe mijn boodschappen zo vroeg mogelijk op de dag en ga zo snel mogelijk weer naar huis.

    Super sterk dat je geen makreel gekocht heb, als ik iets lekker vind is het vis yammie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben altijd hebberig. maakt niet uit of het nu zomer of winter is, regent, sneeuwt of de zon schijnt. mmmmm....
    Maar knap van je dat je alle verleidingen hebt weerstaan...applaus...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan geen plantje voorbijkomen of ik denk: zal ik wel of zal ik niet? Ik heb nog wel plaats over, maar ik wil er niet te veel geld aan uitgeven.

    BeantwoordenVerwijderen