Pagina's

maandag 21 juni 2010

Vrij!

Dat was heerlijk wakker worden vanochtend! Het besef dat ik vandaag helemaal niets hoef drong langzaam tot me door. Vrij! En niet alleen vandaag, maar tot 15 augustus! Wat een ongekende luxe. Ik heb het weekend nog flink doorgestoomd, maar gistermiddag was mijn laatste opdracht dan eindelijk af. Gisteravond natuurlijk een flinke dip met hoofdpijn en algehele malaise, maar ook dat hoort erbij. De laatste tijd sliep ik slecht, mijn hoofd kon door die lange werkdagen blijkbaar niet tot rust komen, en vaak viel ik dan wel vrij snel in slaap, van pure vermoeidheid, maar werd dan rond vijf uur alweer wakker en kon dan niet meer goed in slaap komen. Ik hoop dat ik de komende dagen weer genoeg tot rust kom om wat slaap in te halen.

Voor vandaag heb ik bewust geen enkele afspraak gemaakt, maar daarna volgt er even een inhaalslag om de sociale contacten weer op te pikken, die de laatste weken minimaal waren. Morgen naar mijn ouders en naar een vriendin, woensdag de hele dag naar de sauna met een andere vriendin (van de cadeaubon die ik vorig jaar van haar kreeg voor een luxe arrangement, dus nog voor nop ook), en het weekend komt een andere vriendin op bezoek, die waarschijnlijk ook blijft slapen.

Gisteravond budgetonvriendelijk gegeten, want ik heb eten thuis laten bezorgen voor mij en mijn vriend. Echt zo'n gevalletje van "dat heb ik verdiend". Na dagenlang grote salades te hebben gegeten, wat me overigens erg goed is bevallen, gisteren saté en mixed grill besteld. Ik was 27 euro kwijt en heb voor een hele week genoeg vlees gegeten. Normaal gesproken ga ik lekker uit eten na het halen van een deadline, dus ik troost me er maar mee dat ik dan veel duurder uit zou zijn geweest.

Straks wat boodschappen doen en meteen stapels papier, verzamelde flessen en batterijen weggooien. Na weken alleen het hoognodige in huis te hebben gedaan, jeuken mijn vingers nu om te gaan opruimen. Gisteravond trouwens al begonnen met mijn cd's uitzoeken en een kast reorganiseren, dus het begin is er. Er is alleen zoveel te doen dat ik van hot naar her wil springen en niet weet waar ik moet beginnen. Ik vind het nog moeilijk te beseffen dat het allemaal niet vandaag hoeft. Het mag ook morgen, of volgende week. Ik voel nu al dat ik mijn energie begin terug te krijgen. Dus ga ik nu rustig met een kopje koffie tevreden om me heenkijken en bedenken wat ik eens zal gaan doen. En misschien doe ik vandaag wel helemaal niets!

Ik zie trouwens net op het knmi dat het de komende week prachtig weer wordt. Komt dát even mooi uit!

6 opmerkingen:

  1. Misschien is het handig om een lijstje te maken met alle dingen die je wilt doen en dan steeds iets afstrepen. Fijne weken vast en inderdaad begint deze week eindelijk met beter weer.
    Groetjes, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Manon, ik ben al weken bezig met zo'n lijstje aanleggen voor "na de deadline". Staat al aardig wat op. Mijn hoofd denkt trouwens nog steeds dat ik moet werken, want ik heb voortdurend vlagen van onrust dat ik aan de slag moet :-) Gaat vast wel over. Hier schijnt de zon trouwens al volop, dus ik begin straks met wat plantjes verpotten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne vakantie! 2 Maanden rust lijken me heerlijk. In augustus hoop ik 3 weken vrij te hebben en dan spreek is ook zo weinig mogelijk af.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker genieten van zolang vrij zijn. Wij zijn altijd vrij heerlijk om niet meer te werken, ik geniet er nog elke dag van, inmiddels alweer bijna 2 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk voor je. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniet ervan. Je hebt het verdiend. En af en toe eens "eten bezorgen" kan geen kwaad.
    Tot 15 augustus. Dat is lekker lang hé.

    groetjes, Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen