Pagina's

woensdag 15 september 2010

Winterstand

Volgende week ga ik in de winterstand. Dat houdt in dat ik mijn computer en randapparatuur naar de woonkamer beneden verhuis. Ik vind het zo zonde om niet optimaal gebruik te maken van mijn houtkachel en de cv aan te moeten zetten omdat het boven anders te koud is. Van de week dus voor tien euro een mooi bureautje gekocht op marktplaats, dat nu klaarstaat om te worden ingericht. Dan kan ik lekker werken bij de brandende houtkachel en kan de cv vaker uit blijven. Vorige winter kocht ik voor boven een elektrisch kacheltje, maar die verbruikt best wat stroom, al weegt dat nog niet op tegen de hoeveelheid gas die mijn cv verbruikt om de hele bovenverdieping warm te stoken. Steeds radiatoren aan- en uitdraaien en deuren potdicht houden (die maakt rooie Sam toch weer open) is niet mijn ding, dus leek dit me een perfecte oplossing. Natuurlijk zal de cv nog wel eens aan gaan, ik leef tenslotte niet alleen in de woonkamer, maar ik denk dat het toch aardig in mijn energiekosten zal schelen. Nu is het nog niet nodig, want het is nog redelijk warm in huis. Maar het zit er natuurlijk wel aan te komen.

Morgen moet ik naar hartje Amsterdam voor een feestje van een van mijn opdrachtgevers. Eigenlijk helemaal geen zin in, maar ik moet daar toch echt mijn neus weer even laten zien, ze moeten natuurlijk niet helemaal vergeten hoe ik eruitzie. Om toch een wijntje te kunnen drinken, ga ik met trein en tram, en heb ik dus een ov chipkaart nodig. Net gezien dat ik die hier om de hoek bij AH kan kopen en opladen. Wat een gedoe!

Morgenochtend toch nog maar even naar de kapper om een beetje representatief voor de dag te komen op het feestje, dan ben ik daar zeker tot januari ook weer vanaf.

5 opmerkingen:

  1. Dat zul je zeker merken. Wij kochten een laptop en zitten alleen nog beneden bij de gaskachel. Vooral het electriciteitsgebruik was naar beneden.Geen electrisch kacheltje meer aan boven. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een electrische kachel kost inderdaad mega veel stroom. Mijn dochter had er ééntje in haar slaapkamer. Gelukkig heeft ze nu de zolderkamer, met verwarming, en wij haar oude/koude slaapkamer. Wij slapen er alleen maar, dus dan is het niet erg als het erg koud is.
    Maar we konden het wel merken aan het verbruik dat zij haar kacheltje aan had.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee. Is zo'n houtkachel goedkoper dan de centrale verwarming? Wij hebben wel een open haard, maar die gebruiken we eigenlijk alleen in het weekend. Ik zou wel vaker willen, maar je stookt je een ongeluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vlijtig Liesje, het branden van mijn houtkacheltje kost me zelfs helemaal niets, want ik stook op gratis hout. Goed, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed idee. Dit kan heel veel geld schelen maar dat weet je volgend jaar pas.

    Goedkoop bureautje trouwens, bij de kringloop hier zijn ze toch duurder.

    groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen