Pagina's

zondag 24 oktober 2010

Nog een weekje maand

Oktober duurt nog maar een week, wat gaat de maand ontzettend snel. Deze week weer aardig binnen de perken gebleven wat uitgaven betreft. Aan boodschappen gaf ik 34 euro uit, waaronder 8 euro-aanbiedingen van C1000 en een krat bier, ook uit de aanbieding. Bij mijn boodschappen zaten weer twee geld-terug-acties: een pizza en een pak boerenland met fruit (lekker, maar iets te zoet, dat weet ik dan ook weer).

Woensdag ben ik met drie vriendinnen naar de film Eat-Pray-Love geweest. Een mooie, sfeervolle film die de kijker achtereenvolgens meeneemt naar Italië, India en Bali. Het einde van de film vonden wij het mooist, niet in de laatste plaats om de prachtige man bij wie Julia Roberts uiteindelijk de ware liefde vindt. Omdat ik nog een bioscoopbon van 7,50 euro had, kostte dit uitje me maar drie euro. Gisteravond ben ik nog een uurtje naar een band wezen luisteren waarin een oude vriend van me speelde. Schade 7 euro. Allemaal te overziene kosten. Tot nu toe in oktober uitgegeven: 240 euro. Streven (dus geen budget...) is niet boven de 300 euro uit te komen. Dat moet lukken met nog zeven dagen tot november. Ik ga het gewoon redden tot begin december zonder mijn spaargeld aan te spreken!

De cv is hier nog steeds niet aangeweest, maar ik heb wel al aardig wat hout verstookt. Omdat mijn vriend over vier weken wellicht in een andere arbeidssituatie terechtkomt en dan misschien een tijd niet (of nooit meer) aan gratis hout kan komen, is hij nu letterlijk mijn leefruimte aan het volstapelen. Ik vind dat zo vreselijk lief van hem, want hoewel hij zegt dat hij er zelf ook profijt van heeft omdat hij vuurtje stoken ook gezellig vindt, spekt hij natuurlijk in feite alleen maar mijn portemonnee. Ik heb nu besloten om de helft van het bedrag dat ik aan gas bespaar, op onze gezamenlijke vakantierekening te storten. Dan houdt hij ook nog iets over aan al dat gesjouw en gezaag. En hoewel veel mensen er misschien niets van zullen snappen, krijg ik een behoorlijk gelukzalig gevoel van twee schuren vol hout, plus binnen nog twee volle kasten. Mijn gasverbruik over de afgelopen tien maanden is iets minder dan 600 m3 (adviesverbruik volgens het Nibud: 1450 m3 per jaar voor mijn type woning). Keurig, nietwaar? Vandaag is de kachel nog niet aangeweest, want dat is dan weer een bijkomend voordeel van zakken hout slepen en stapelen, je krijgt het er warm van!

Vandaag heb ik een dagje vrij genomen van mijn werk. Wat een luxe na wekenlang zeven dagen per week van 's morgens vroeg tot vaak 's avonds laat te hebben gebuffeld (op de broodnodige uitjes na). Maar de rek was er nu echt even uit, dus heb ik mezelf tot de orde geroepen en een vrije dag ingelast. Nou ja, vrije dag.... ik heb mijn BTW-aangifte eindelijk gedaan, verplichte statistieken ingevuld, twee opzeggingsbrieven geschreven en gepost, een schuur gedeeltelijk vrijgemaakt voor al dat hout, administratie gedaan, wat opgeruimd, was gedaan en opgehangen, kattenbak verschoond, wat mailtjes verstuurd, blogje geschreven. En dat alles voelt voor mij als vrije tijd, want ik hoef het niet 'tussendoor' te doen. Vanavond ga ik denk ik maar eens tv kijken. Ik neem van alles op, maar van kijken komt het vaak niet, dus heb ik nog een paar afleveringen Criminal Minds en House staan. Als je de reclames kunt doorspoelen, ben je aan die series misschien tweederde van de tijd kwijt dan wanneer je ze op het moment van uitzending kijkt. Ook een vorm van consuminderen, toch?

7 opmerkingen:

  1. Erg creatief, dat tv-consiminderen, haha!

    Jij gaat anders ook de goeie kant op met je jaarverbruik! Je gaat me toch niet overtreffen toch? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prettig een goede recensie over die film te lezen.Ik wil de dvd kopen. Van het boek heb ik genoten. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga je hartstikke overtreffen, zuster Klivia! :-)
    Izerina, ik vond de film leuk en mooi, maar ook niet supergeweldig, zou er denk ik geen tweede keer naar kijken. Ik ben heel benieuwd hoe jij hem vindt na het lezen van het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve vriend. Zo'n schuur vol hout zou mij ook een warm gevoel geven.

    Het boek Eat, pray, love heb ik met veel plezier gelezen, maar over de film twijfel ik nog een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo is een vrije dag nog geen luie dag he!

    Ik zal de film eens onthouden.

    Groetjes,
    Pien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te lezen was de vrije dag een drukke dag, maar er zit geen "druk" achter. Dat maakt hem toch anders.

    Lieve vriend heb je. Je zit er straks warmpjes bij. En het scheelt toch behoorlijk in nde stookkosten. Goed gedaan!!

    Groetjes Puk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah... Een houtkachel! Ik wil ook 'later' een houtkachel, mijn ouders hebben er één en die warmte is zo lekker he! En de besparing is inderdaad ook leuk meegenomen natuurlijk.. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen