Pagina's

maandag 28 november 2011

Aangestoken

Het virus heeft ook mij in zijn greep. En daarmee bedoel ik het opruimvirus dat in blogland lijkt rond te waren. Gisteren ben ik aan de slag gegaan met een kast die uit drie delen bestaat. Het linkerdeel wordt gebruikt als opslag voor haardhout met daarboven nog twee planken waarop mijn zakelijke en persoonlijke administratie staat en een aantal postbakjes. De andere twee kastdelen bestaan elk uit zes planken, die overvol stonden en lagen. Na een uurtje opruimen staarde mij opeens een lege plank aan. Na nog een uurtje waren dat er twee. Nu heb ik tweeënhalve lege plank in de kast. De losse troep op het plankje boven mijn hoofd is vervangen door drie dezelfde archiefdozen, waarvan er eentje nog leeg is, en de losse kranten naast de houtkachel zitten nu in een mooie doos met deksel. Helaas is de opbrengst van weggooien nog geen kwart vuilniszak, maar dat is voor mij als notoire bewaarder al heel wat. Straks is het kastje onder de gootsteen aan de beurt, want vanmiddag komt mijn gekregen vaatwasser, en om die aan te sluiten moet de onderste plank van het gootsteenkastje eruit. Een mooie reden dus om daar meteen eens met de bezem doorheen te gaan. Ik hoop op een sneeuwbaleffect dat nog even doorwerkt.

Van de week begaf de wasmachine van mijn vriend het na twintig jaar trouwe dienst. Balen natuurlijk, want hij zit nog steeds vreselijk krap. Van het geldcadeautje van mijn moeder had ik ook wat geld voor hem apart gezet, waarvan na het kopen van onder andere een nieuw bankje, een tv-tafeltje en een salontafeltje nog 125 euro over is. Dat scheelt dan weer, maar je hebt er natuurlijk geen wasmachine voor. Op internet gesnuffeld, en het wordt de goedkoopste wasmachine die ik kon vinden, voor 230 euro inclusief bezorgkosten en afvoer van zijn oude wasmachine. Deze zal geen twintig jaar meegaan, maar dan kan hij voorlopig in ieder geval weer wassen. Het is niet anders, apparaten gaan nu eenmaal wel eens kapot.

4 opmerkingen:

  1. Ohjee ik wil graag dat die opruimwoede mijn deur voorbij gaat ;-) heb het momenteel al druk genoeg.

    Zo das balen, en je kunt bijna niet meer zonder wasmachine.. een tweedehands kopen op MP is ook weer zo iets.. het zijn en blijven machines en dan zal je net zien dat zo'n ding ook maar even mee gaat.. weg geld!
    Je heb er goed aan gedaan om voor een goedkope nieuwe te gaan.. en wie weet draaid hij wel een jaar of tig mee, je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze eerste wasmachine, de goedkoopste die we konden vinden, ging 6 jaar mee. Dus het kan wel.

    Ik ben blij met mijn vlagen van opruimwoede, ons huis is niet van elastiek en vult zich met alle mogelijke troep. Nu maar streng zijn en ook weggooien of ordenen.

    Groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen inderdaad zo'n uitgave, maar ook onontkoombaar. Je moet gewoon wel kunnen wassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk, overal die opruimblogjes! Zou het te maken hebben met een soort nesteldrang naar de koude maanden toe? Dat het huis weer op orde moet komen?

    BeantwoordenVerwijderen