Pagina's

vrijdag 9 maart 2012

Abonnement opzeggen

Zojuist gebeld om mijn abonnement op het tijdschrift Delicious op te zeggen. Een meiske met een irritant hoog stemmetje (is iets persoonlijks, ik kan nu eenmaal niet tegen schelle vrouwenstemmen) nam op.

Ik: "Goedemorgen, ik wil mijn abonnement op de Delicous graag opzeggen."
Zij: "Dat kan, mevrouw, ik pak uw gegevens er even bij...... O, ik zie dat u 'al' een abonnement hebt sinds 2010. Waarom wilt u dan nu opzeggen na zo'n lange tijd!?"
Ik: "Nou, ik vind anderhalf jaar niet zo lang, hoor, maar ik heb inmiddels genoeg tijdschriften met recepten in huis om nog jaren voort te kunnen."
Zij: "Uw abonnement loopt tot en met half mei, wilt u de Delicious tot die tijd blijven ontvangen?"
Ik: "Nou nee, zet maar meteen volgende maand stop."
Zij: "Dat kan, maar wat ik ook 'mag' doen, is u voor die laatste maanden een ander tijdschrift naar keuze aanbieden, dat is dan gratis zeg maar..."
Ik: "Gratis? Maar als ik mijn abonnement per volgende maand opzeg, hoef ik toch niet meer tot mei te betalen?"
Zij: "Nee, dan krijgt u het maartnummer nog en 17 euro teruggestort."
Ik: "Fijn, doet u dat dan maar."
Zij: "Ja maar, als u een ander tijdschrift neemt voor die laatste maanden, bent u wel voordeliger uit, hoor."
Ik: "Eh, hoe kan ik voordeliger uit zijn door een tijdschrift te nemen dat ik niet wil, en dat me dus 17 euro kost?"
Zij: "Euhhh.......... nou, dan krijgt u dus het maartnummer nog en 17 euro terug."
Ik: "Hartelijk dank, fijne dag!"

Het is dus dat ik wist dat je tegenwoordig na de eerste contractperiode per maand kunt opzeggen, anders had ik nu nog een paar maanden vastgezeten aan een blad dat ik niet wil, en was ik die 17 euro misgelopen.

9 opmerkingen:

  1. Heel lekker dat scheelt je papier, recepten die je duddel hebt en nog een wat vollere portomene ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfffff, amazing hoe ze je altijd dingen proberen aan te smeren hè? Je moet echt stevig in je schoenen staan om zo'n gesprek aan te gaan. Voor je het weet heb je weer iets dat je niet wilt :S

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En maar blijven proberen hè? Dat noemen ze teugenswoordig de 'klanten service'
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat van die verandering in opzegtermijn heb ik ook gelezen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gewoon zeggen dat je de rekening niet meer kunt betalen werkt meestal heel goed

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet leuk, maar het meisje wordt er door haar baas op afgerekend of ze jou toch kan "behouden". Mijn kapster moet ook elke keer als ik kom mij haarproducten aanprijzen. Ik hoor het vriendelijk aan en bestel nooit wat. Groeten Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer iets geleerd, moet ik mijn broer eens zeggen. Hij heeft tig abonnementen.

    Groetjes,
    Pien7

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is goede info, dat wist ik ook niet. Ze proberen je inderdaad alsnog weer als klant binnen te halen. Ik ben blij dat ik al een paar jaar abonnementsloos door het leven ga. Dat bevalt prima.

    BeantwoordenVerwijderen